Nelson Schoenen neemt Shoemixx.nl over

Nelson Schoenen neemt Shoemixx.nl over

Goed nieuws voor Shoemixx.nl: in tegenstelling tot eerdere geruchten is het bedrijf niet failliet, maar gaat het verder onder een nieuwe eigenaar. Het Nederlandse familiebedrijf Nelson Schoenen heeft meteen uitbreidingsplannen voor Shoemixx.nl en wil zo zijn marktpositie versterken. De overnamesom is niet gekend.

Shoemixx werd als webshop opgericht in 2008 voor dames-, heren- en kinderschoenen. De uitgebreide collectie omvat bekende merken als Replay, Björn Borg, Vingino, Diesel, Gaastra en Le Coq Sportif. Na de overname zal de winkel zelfstandig blijven opereren vanuit haar locatie in Wijchen. “Met de overname van Shoemixx willen we onze online marktpositie, naast onze eigen webshop, verder versterken," zegt Paul Neelissen, directeur en eigenaar van Nelson Schoenen, in een verklaring.

 

‘Nooit failliet geweest’

“Shoemixx is nooit failliet geweest”, bevestigde marketingmanager Laura van Dam van Nelson Schoenen aan Twinkle. “Het is wel zo dat we de aandelen hebben overgenomen om de activiteiten voort te kunnen zetten. Het is nu eerst zaak om Shoemixx.nl weer goed te laten draaien. Met onze ondernemerservaring en de online ervaring van Shoemixx.nl denken we dat dit mogelijk is. Later zullen we pas concreet kijken naar een eventuele koppeling met bijvoorbeeld onze fysieke winkels.”

 

Nelson Schoenen behoort naar eigen zeggen tot de Nederlandse top-5 op het gebied van schoenen en is actief in retail zowel als in e-tail. Er zijn zo’n honderd fysieke winkels, waaronder zestig zogenaamde ‘Nelson familiewinkels’. Online is het bedrijf actief onder de naam Nelson.nl en ook via Wehkamp.nl. Daarnaast baat de retailer winkels uit voor de schoenmerken Ecco en Geox en voor Hobb’s Fashion Stores.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top