Nelson Schoenen neemt Shoemixx.nl over

Nelson Schoenen neemt Shoemixx.nl over

Goed nieuws voor Shoemixx.nl: in tegenstelling tot eerdere geruchten is het bedrijf niet failliet, maar gaat het verder onder een nieuwe eigenaar. Het Nederlandse familiebedrijf Nelson Schoenen heeft meteen uitbreidingsplannen voor Shoemixx.nl en wil zo zijn marktpositie versterken. De overnamesom is niet gekend.

Shoemixx werd als webshop opgericht in 2008 voor dames-, heren- en kinderschoenen. De uitgebreide collectie omvat bekende merken als Replay, Björn Borg, Vingino, Diesel, Gaastra en Le Coq Sportif. Na de overname zal de winkel zelfstandig blijven opereren vanuit haar locatie in Wijchen. “Met de overname van Shoemixx willen we onze online marktpositie, naast onze eigen webshop, verder versterken," zegt Paul Neelissen, directeur en eigenaar van Nelson Schoenen, in een verklaring.

 

‘Nooit failliet geweest’

“Shoemixx is nooit failliet geweest”, bevestigde marketingmanager Laura van Dam van Nelson Schoenen aan Twinkle. “Het is wel zo dat we de aandelen hebben overgenomen om de activiteiten voort te kunnen zetten. Het is nu eerst zaak om Shoemixx.nl weer goed te laten draaien. Met onze ondernemerservaring en de online ervaring van Shoemixx.nl denken we dat dit mogelijk is. Later zullen we pas concreet kijken naar een eventuele koppeling met bijvoorbeeld onze fysieke winkels.”

 

Nelson Schoenen behoort naar eigen zeggen tot de Nederlandse top-5 op het gebied van schoenen en is actief in retail zowel als in e-tail. Er zijn zo’n honderd fysieke winkels, waaronder zestig zogenaamde ‘Nelson familiewinkels’. Online is het bedrijf actief onder de naam Nelson.nl en ook via Wehkamp.nl. Daarnaast baat de retailer winkels uit voor de schoenmerken Ecco en Geox en voor Hobb’s Fashion Stores.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top