Nestlé online goedkoper dan offline | RetailDetail

Nestlé online goedkoper dan offline

Nestlé online goedkoper dan offline

Producten van Nestlé zijn op de Zwitserse webshop van het bedrijf goedkoper dan in de winkel. Nestlé gaat zo de concurrentie aan met de supermarkten, die voorlopig zeer gematigd reageren op deze evolutie.

Geen concurrentie

Volgens een Zwitserse krant zijn de producten in de webwinkel van Nestlé goedkoper dan bij de supermarkten van Coop en Migros. Beide bedrijven geven momenteel weinig commentaar op de prijsconcurrentie van Nestlé, maar toch klinken er al geluiden die aantonen dat de retailers niet tevreden zijn met de situatie.

 

"Sommige producten zijn er goedkoper dan wat ik als groothandelaar betaal aan Nestlé", zegt Dominique Locher, CEO van de Migros-dochter Le Shop. Toch relativeert ook hij de evolutie, door te stellen dat de webshop geen rechtstreekse concurrentie is voor een supermarkt, waar klanten hun aankopen voor een hele week.

 

Nestlé is niet de eerste producent die met een eigen webwinkel op de proppen komt. Unilever en P&G experimenteren al even met een eigen online winkel en ook Beiersdorf heeft in Duitsland en Groot-Brittannië al een webshop voor Nivea.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.