Nieuwe website AH mobiel toegankelijker | RetailDetail

Nieuwe website AH mobiel toegankelijker

Nieuwe website AH mobiel toegankelijker

Albert Heijn heeft een nieuwe website gelanceerd, die het vooral voor mobiele gebruikers eenvoudiger moet maken om online boodschappen te doen. Zo kunnen producten nu sneller gevonden worden.

Omnichannel

De website bestaat visueel dan ook vooral uit grote knoppen en afbeeldingen, die het op een tablet of smartphone eenvoudiger moeten maken om iets aan te klikken. Klanten kunnen op de website ook eenvoudig boodschappenlijstjes maken, zien welke producten ze eerder al kochten – online of offline – en recepten opzoeken.

 

"Met het nieuwe ah.nl kunnen we klanten een goede omnichannel ervaring bieden, ongeacht het kanaal, zowel in de winkels als online, met overal dezelfde uitstraling, content en beleving", zegt woordvoerster Dagna Hoogkamer aan Twinkle.

 

De vernieuwde website maakt deel uit van de nieuwe strategie waarbij Albert Heijn al zijn aparte webwinkels onder één platform wil huisvesten. Zo sloot het eerder al AH Wijndomein, AH Fotoservice en AH Mobiel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.