Nog steeds veel webwinkels onvoldoende bereikbaar | RetailDetail

Nog steeds veel webwinkels onvoldoende bereikbaar

Nog steeds veel webwinkels onvoldoende bereikbaar
Ongeveer 30 procent van de webwinkels is nog altijd slecht bereikbaar. Vrijwel alle topmerken scoren echter qua bereikbaarheid een ruime voldoende.

Grote e-tailers meest beschikbaar

Dat blijkt uit een meting van het bureau Uptrends, dat in de periode van 20 oktober tot en met 20 november een onderzoek heeft uitgevoerd naar de bereikbaarheid van de zestienhonderd bij branchevereniging Thuiswinkel.org aangesloten online retailers. Daarbij werden tijdens de volledige testperiode iedere vijf minuten de voorpagina's van de webwinkels gecontroleerd. Richtlijn was dat internetwinkels minimaal 99,90 procent van de tijd bereikbaar moesten zijn.

 

In totaal voldeden 1100 voorpagina's aan die norm. Daarvan werd bij 20 procent zelfs helemaal geen uitval gemeten. In deze categorie vallen onder meer grote spelers als de Bijenkorf, D-Reizen, Kleertjes.com, Shoeby Fashion en Zalando. Andere grote jongen lieten echter wel een steekje vallen, waaronder Wehkamp.nl (99,8 procent), bol.com (99,3%) en Albert.nl (99,87%).

 

Het slechtst uit de test kwam de webshop Kwaliteitparket.nl, die slechts 79,45 procent van de tijd bereikbaar was. Dat betekent dat de site ruim 157 uur niet bereikbaar was voor mogelijke klanten. De top vijf van de minst bereikbare webwinkels bestaat verder uit Laptopsleeveshop.nl (Uptime 90,35 procent; 74,1 uur onbereikbaar), Wiskunde.ceon.nl (92.46; 57,9 uur), Boerenbond.nl (95,71; 33,0 uur) en ikwensjebeterschap.nl (96,21; 29,1 uur).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.