Nog steeds veel webwinkels onvoldoende bereikbaar

Nog steeds veel webwinkels onvoldoende bereikbaar
Ongeveer 30 procent van de webwinkels is nog altijd slecht bereikbaar. Vrijwel alle topmerken scoren echter qua bereikbaarheid een ruime voldoende.

Grote e-tailers meest beschikbaar

Dat blijkt uit een meting van het bureau Uptrends, dat in de periode van 20 oktober tot en met 20 november een onderzoek heeft uitgevoerd naar de bereikbaarheid van de zestienhonderd bij branchevereniging Thuiswinkel.org aangesloten online retailers. Daarbij werden tijdens de volledige testperiode iedere vijf minuten de voorpagina's van de webwinkels gecontroleerd. Richtlijn was dat internetwinkels minimaal 99,90 procent van de tijd bereikbaar moesten zijn.

 

In totaal voldeden 1100 voorpagina's aan die norm. Daarvan werd bij 20 procent zelfs helemaal geen uitval gemeten. In deze categorie vallen onder meer grote spelers als de Bijenkorf, D-Reizen, Kleertjes.com, Shoeby Fashion en Zalando. Andere grote jongen lieten echter wel een steekje vallen, waaronder Wehkamp.nl (99,8 procent), bol.com (99,3%) en Albert.nl (99,87%).

 

Het slechtst uit de test kwam de webshop Kwaliteitparket.nl, die slechts 79,45 procent van de tijd bereikbaar was. Dat betekent dat de site ruim 157 uur niet bereikbaar was voor mogelijke klanten. De top vijf van de minst bereikbare webwinkels bestaat verder uit Laptopsleeveshop.nl (Uptime 90,35 procent; 74,1 uur onbereikbaar), Wiskunde.ceon.nl (92.46; 57,9 uur), Boerenbond.nl (95,71; 33,0 uur) en ikwensjebeterschap.nl (96,21; 29,1 uur).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top