Nog steeds veel webwinkels onvoldoende bereikbaar

Nog steeds veel webwinkels onvoldoende bereikbaar
Ongeveer 30 procent van de webwinkels is nog altijd slecht bereikbaar. Vrijwel alle topmerken scoren echter qua bereikbaarheid een ruime voldoende.

Grote e-tailers meest beschikbaar

Dat blijkt uit een meting van het bureau Uptrends, dat in de periode van 20 oktober tot en met 20 november een onderzoek heeft uitgevoerd naar de bereikbaarheid van de zestienhonderd bij branchevereniging Thuiswinkel.org aangesloten online retailers. Daarbij werden tijdens de volledige testperiode iedere vijf minuten de voorpagina's van de webwinkels gecontroleerd. Richtlijn was dat internetwinkels minimaal 99,90 procent van de tijd bereikbaar moesten zijn.

 

In totaal voldeden 1100 voorpagina's aan die norm. Daarvan werd bij 20 procent zelfs helemaal geen uitval gemeten. In deze categorie vallen onder meer grote spelers als de Bijenkorf, D-Reizen, Kleertjes.com, Shoeby Fashion en Zalando. Andere grote jongen lieten echter wel een steekje vallen, waaronder Wehkamp.nl (99,8 procent), bol.com (99,3%) en Albert.nl (99,87%).

 

Het slechtst uit de test kwam de webshop Kwaliteitparket.nl, die slechts 79,45 procent van de tijd bereikbaar was. Dat betekent dat de site ruim 157 uur niet bereikbaar was voor mogelijke klanten. De top vijf van de minst bereikbare webwinkels bestaat verder uit Laptopsleeveshop.nl (Uptime 90,35 procent; 74,1 uur onbereikbaar), Wiskunde.ceon.nl (92.46; 57,9 uur), Boerenbond.nl (95,71; 33,0 uur) en ikwensjebeterschap.nl (96,21; 29,1 uur).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top