Nog steeds veel webwinkels onvoldoende bereikbaar

Nog steeds veel webwinkels onvoldoende bereikbaar
Ongeveer 30 procent van de webwinkels is nog altijd slecht bereikbaar. Vrijwel alle topmerken scoren echter qua bereikbaarheid een ruime voldoende.

Grote e-tailers meest beschikbaar

Dat blijkt uit een meting van het bureau Uptrends, dat in de periode van 20 oktober tot en met 20 november een onderzoek heeft uitgevoerd naar de bereikbaarheid van de zestienhonderd bij branchevereniging Thuiswinkel.org aangesloten online retailers. Daarbij werden tijdens de volledige testperiode iedere vijf minuten de voorpagina's van de webwinkels gecontroleerd. Richtlijn was dat internetwinkels minimaal 99,90 procent van de tijd bereikbaar moesten zijn.

 

In totaal voldeden 1100 voorpagina's aan die norm. Daarvan werd bij 20 procent zelfs helemaal geen uitval gemeten. In deze categorie vallen onder meer grote spelers als de Bijenkorf, D-Reizen, Kleertjes.com, Shoeby Fashion en Zalando. Andere grote jongen lieten echter wel een steekje vallen, waaronder Wehkamp.nl (99,8 procent), bol.com (99,3%) en Albert.nl (99,87%).

 

Het slechtst uit de test kwam de webshop Kwaliteitparket.nl, die slechts 79,45 procent van de tijd bereikbaar was. Dat betekent dat de site ruim 157 uur niet bereikbaar was voor mogelijke klanten. De top vijf van de minst bereikbare webwinkels bestaat verder uit Laptopsleeveshop.nl (Uptime 90,35 procent; 74,1 uur onbereikbaar), Wiskunde.ceon.nl (92.46; 57,9 uur), Boerenbond.nl (95,71; 33,0 uur) en ikwensjebeterschap.nl (96,21; 29,1 uur).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top