Nutella start webboetiek zonder smeerpasta | RetailDetail

Nutella start webboetiek zonder smeerpasta

Nutella start webboetiek zonder smeerpasta

Smeerpastamerk Nutella opent een webshop waar allerlei spulletjes te koop zijn… behalve chocoladepasta. Het is wellicht iets wat alleen een absolute ‘love brand’ zich kan permitteren. Of is het zelfs dan een beetje ‘te’?

“Merkliefde ook buiten de keuken tonen”

Nutella heeft in de Verenigde Staten een eigen boetiek op het internet geopend. Er worden onder meer t-shirts, koffiekoppen, spaarpotten en hoesjes voor smartphones verkocht, allemaal met het beroemde logo van het hazelnootpastamerk. Toch is er één wel heel opvallende afwezige: de smeerpasta van het merk is er niet te vinden.


Of dat niet een beetje te ver gaat? Volgens de klanten zeker niet, meent category manager Noah Szporn van de Amerikaanse tak van producent Ferrero: “Onze fans vragen permanent naar goederen met onze naam erop. We zijn blij hen eindelijk de mogelijkheid te geven om hun aanhankelijkheid aan het merk ook buiten te keuken te bewijzen.”


Nieuwste hype onder scholieren?

Belangstelling voor het merk is er in elk geval: op Facebook telt Nutella bijna 18 miljoen volgers. “De passie die onze fans voor Nutella hebben, kent geen gelijke”, meent Szporn.


De producten met de naam van Nutella erop zijn wel enkel in de VS te verkrijgen. Er worden internationaal geen goederen verstuurd. De webshop werd er bewust net voor de start van het nieuwe schooljaar gelanceerd, ongetwijfeld hopend dat het de nieuwste trend wordt in de Amerikaanse scholen.

 

 

- Johan Van Geyte en Pauline Neerman

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.