Nutella start webboetiek zonder smeerpasta

Nutella start webboetiek zonder smeerpasta

Smeerpastamerk Nutella opent een webshop waar allerlei spulletjes te koop zijn… behalve chocoladepasta. Het is wellicht iets wat alleen een absolute ‘love brand’ zich kan permitteren. Of is het zelfs dan een beetje ‘te’?

“Merkliefde ook buiten de keuken tonen”

Nutella heeft in de Verenigde Staten een eigen boetiek op het internet geopend. Er worden onder meer t-shirts, koffiekoppen, spaarpotten en hoesjes voor smartphones verkocht, allemaal met het beroemde logo van het hazelnootpastamerk. Toch is er één wel heel opvallende afwezige: de smeerpasta van het merk is er niet te vinden.


Of dat niet een beetje te ver gaat? Volgens de klanten zeker niet, meent category manager Noah Szporn van de Amerikaanse tak van producent Ferrero: “Onze fans vragen permanent naar goederen met onze naam erop. We zijn blij hen eindelijk de mogelijkheid te geven om hun aanhankelijkheid aan het merk ook buiten te keuken te bewijzen.”


Nieuwste hype onder scholieren?

Belangstelling voor het merk is er in elk geval: op Facebook telt Nutella bijna 18 miljoen volgers. “De passie die onze fans voor Nutella hebben, kent geen gelijke”, meent Szporn.


De producten met de naam van Nutella erop zijn wel enkel in de VS te verkrijgen. Er worden internationaal geen goederen verstuurd. De webshop werd er bewust net voor de start van het nieuwe schooljaar gelanceerd, ongetwijfeld hopend dat het de nieuwste trend wordt in de Amerikaanse scholen.

 

 

- Johan Van Geyte en Pauline Neerman

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top