Omoda laat schoenen online reserveren

Omoda laat schoenen online reserveren

De Zeeuwse schoenenverkoper Omoda gaat zijn klanten de mogelijkheid geven om online bestelde schoenen af te halen in een van de veertien winkels van de keten. Daarnaast krijgen ze ook de optie om via het internet schoenen te laten reserveren voor een pasbeurt.

Al sinds 2007 online

Omoda is al sinds 2007 actief in de onlineverkoop. Eerst vanuit Nederland, maar een jaar later kwam er ook een Belgische webwinkel bij. Nog twee jaar later volgde Duitsland. Sinds vorig jaar is er ook een webwinkel voor de Franse markt en binnenkort komt er ook een Engelstalige online winkel. De webwinkel trekt dagelijks 35.000 bezoekers.


Het bedrijf van de broers Willem en Lourus Verton biedt meer dan 200 merken aan. Naast damesschoenen, herenschoenen en kinderschoenen gaat het om tassen en accesoires.


Online shoppen wordt weer fysiek

Omoda levert de online bestelde goederen aan huis af. Wie voor 15u zijn bestelling ingeeft, krijgt ze ’s anderdaags gratis aan de deur. Terugsturen kan binnen de dertig dagen.


Het bedrijf wil het voor zijn klanten nu echter ook mogelijk maken om de goederen af te halen in de fysieke winkels van de keten. Het gaat om dertien verkooppunten in Nederland en sinds half juni ook om een eerste verkooppunt in België.


Passen in het winkelpunt

Daarnaast werkt Omoda aan een reserveerknop. Die moet klanten toelaten de schoenen van hun keuze te laten opzij zetten in de winkel, waar ze die eerst kunnen gaan passen.


Omoda werkt intussen verder aan een nieuw distributiecentrum in Zierikzee, waar de keten 27.000 vierkante meter grond kocht. De oplevering is gepland voor november. Het bedrijf heeft nu nog zeven kleinere opslagplaatsen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top