Omzet Amazon opnieuw met derde de hoogte in | RetailDetail

Omzet Amazon opnieuw met derde de hoogte in

Omzet Amazon opnieuw met derde de hoogte in

De omzet van de Amerikaanse online retailer Amazon is in het derde kwartaal met 29% gestegen naar 32,7 miljard dollar (30 miljard euro). Toch waren de analisten toch niet tevreden.

Verlies buiten Verenigde Staten

Dat heeft alles te maken met de voorspellingen voor het komende kwartaal: Amazon voorspelt zelf een omzet tussen 42 en 45,5 miljard dollar (39 en 42 miljard euro), maar dat was niet helemaal naar de zin van analisten en aandeelhouders, die de koers met 6% deden dalen. Nochtans wist Amazon naast de omzetstijging ook de winst te verdrievoudigen van 79 naar 252 miljoen dollar (230 miljoen euro).

 

Het grootste deel van de omzet wordt nog steeds gehaald in de Verenigde Staten, maar ook de internationale markten groeiden in het derde kwartaal met meer dan een kwart ten opzichte van een jaar eerder. Die groei kwam er wel enkel dankzij zware investeringen, wat ervoor zorgde dat Amazon buiten de Verenigde Staten verlies maakte.

 

Gelukkig voor Amazon blijft het veel geld verdienen met Amazon Web Services, waar de kosten relatief laag blijven en er dus een hogere winstmarge is. Die winst trok het verlies op de internationale markten dan ook volledig recht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.