Omzet Coolblue groeit met 45 procent | RetailDetail

Omzet Coolblue groeit met 45 procent

Omzet Coolblue groeit met 45 procent

De Nederlandse online retailer Coolblue heeft in 2014 een omzetstijging van 45 procent opgetekend. Het uitbreiden van de leveringsmogelijkheden en de groei in bestaande en nieuwe productcategorieën waren belangrijke factoren voor die groei.

Groeien met tv-reclame

De omzet van Coolblue groeide in 2014 naar 360 miljoen euro, komende van 248 miljoen euro in 2013. Ook voor 2015 verwacht Coolblue weer een groei die ruim in de dubbele cijfers ligt.


Belangrijk voor de groei in 2014 was de uitbreiding van de leveringsmogelijkheden, waardoor Coolblue nu op elke dag van de week aan huis levert. "Een jaar geleden was het nog heel normaal dat je een op zaterdag besteld pakje, pas op dinsdag geleverd kreeg", aldus directeur en oprichter Pieter Zwart. "We zien dat klanten écht blij zijn dat ze hun bestelling gratis geleverd kunnen krijgen op de dag dat zij willen. Dat draagt sterk bij aan de groei van het afgelopen jaar."


Midden 2015 moet een nieuw magazijn van 22.000 vierkante meter in Tilburg zijn deuren openen. Cooblue pakte onlangs ook voor de eerste keer uit met tv-reclame op de Nederlandse televisie. "We zijn de afgelopen jaren heel sterk gegroeid door mond-tot-mond-reclame," zegt Pieter Zwart. "Nu is het tijd om nóg sneller te groeien met tv-reclame. Want we meten en weten: als mensen ons ervaren, zijn ze vaak zo enthousiast dat ze het ook weer aan anderen vertellen", aldus Zwart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.