Omzet Home24 groeit met bijna de helft | RetailDetail

Omzet Home24 groeit met bijna de helft

Omzet Home24 groeit met bijna de helft

De online meubelwinkel Home24 zag zijn omzet in 2015 met bijna de helft groeien. Dat blijkt uit de cijfers van aandeelhouder Kinnevik. Ondanks de hogere omzet blijft het verlies van de webshop wel groeien.

Verlies blijft groeien

De omzet van Home24 steeg in 2015 met 45,9% naar 233,7 miljoen euro. Ondanks de mooie groei was er wel sprake van een vertraging ten opzichte van 2014, toen de omzet met meer dan 72% steeg. Het verlies steeg in 2015 ook met ongeveer de helft naar 75,3 miljoen euro.

 

Het totaal aantal bestellingen op de webshop steeg met 20,4% naar 1,2 miljoen, terwijl het aantal klanten met 70% toenam tot 2,4 miljoen. Het aantal actieve klanten, klanten die het voorbije jaar minstens één bestelling plaatsten, groeide wel met slechts met 28% naar 1 miljoen.

 

Begin deze maand pompten de investeerders van Home24 nog eens 20 miljoen euro in het bedrijf, in een poging om de webshop toch winstgevend te krijgen. Daarbij werd ook de CEO vervangen door twee nieuwe topmannen, Marc Appelhoff en Christoph Cordes. ZIj stonden eerder aan het roer bij Fashion For Home, dat door Home24 werd overgenomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.