Omzet Home24 groeit met bijna de helft | RetailDetail

Omzet Home24 groeit met bijna de helft

Omzet Home24 groeit met bijna de helft

De online meubelwinkel Home24 zag zijn omzet in 2015 met bijna de helft groeien. Dat blijkt uit de cijfers van aandeelhouder Kinnevik. Ondanks de hogere omzet blijft het verlies van de webshop wel groeien.

Verlies blijft groeien

De omzet van Home24 steeg in 2015 met 45,9% naar 233,7 miljoen euro. Ondanks de mooie groei was er wel sprake van een vertraging ten opzichte van 2014, toen de omzet met meer dan 72% steeg. Het verlies steeg in 2015 ook met ongeveer de helft naar 75,3 miljoen euro.

 

Het totaal aantal bestellingen op de webshop steeg met 20,4% naar 1,2 miljoen, terwijl het aantal klanten met 70% toenam tot 2,4 miljoen. Het aantal actieve klanten, klanten die het voorbije jaar minstens één bestelling plaatsten, groeide wel met slechts met 28% naar 1 miljoen.

 

Begin deze maand pompten de investeerders van Home24 nog eens 20 miljoen euro in het bedrijf, in een poging om de webshop toch winstgevend te krijgen. Daarbij werd ook de CEO vervangen door twee nieuwe topmannen, Marc Appelhoff en Christoph Cordes. ZIj stonden eerder aan het roer bij Fashion For Home, dat door Home24 werd overgenomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.