Omzet Zalando opnieuw flink de hoogte in | RetailDetail

Omzet Zalando opnieuw flink de hoogte in

Omzet Zalando opnieuw flink de hoogte in

De omzet van online moderetailer Zalando is in 2015 met meer dan 30 procent de hoogte in gegaan. Dat de webshop aan populariteit wint, is ook te zien aan het aantal bezoeken op de website en het aantal actieve gebruikers.

 

Flink pak meer bezoekers

Eind 2014 haalde Zalando nog 14,7 miljoen actieve bezoekers en vorig jaar is dat aantal met 22,4 procent gestegen naar 17,9 miljoen. Ook het aantal bezoeken op de website ging met 21,5 procent omhoog naar 1,66 miljard bezoeken. Het totaal aantal bestellingen kreeg dan weer een boost van 41,4 miljoen naar 55,3 miljoen bestellingen.

 

Die positieve cijfers werken natuurlijk door naar de omzet van Zalando. Die steeg met 33,6 procent naar 2,96 miljard euro. Een jaar eerder strandde de omzet van Zalando nog op 2,21 miljard euro. Ook voor dit jaar voorspelt de webshop een groei van ongeveer 25 procent. Daarmee wordt de voorspelling licht naar boven bijgesteld, want eerder ging Zalando uit van een groei in 2016 tussen 20 procent en 25 procent. Ook voor 2015 was er een groei binnen die marge voorspeld.

 

“Onze marktpositie is nog nooit zo goed geweest en we hebben nog nooit zoveel mogelijkheden gehad”, zegt Rubin Ritter, topman bij Zalando. “We willen nog meer klanten bereiken en nog meer groeien in marktaandeel. We blijven bewust op zoek naar groei, terwijl we de winstgevendheid behouden. Dat lijkt ons de beste manier om op lange termijn waarde te creëren.”

 

Investeren in mobiel

In de DACH-regio, met thuisland Duitsland, groeide de omzet met 28 procent, terwijl in de rest van Europa de omzet de hoogte in schoot met maar liefst 40,5 procent. Het aangepaste bedrijfsresultaat kwam uit op 107,5 miljoen euro.

 

Zalando wil het komende jaar 200 miljoen euro investeren, onder andere in de uitbreiding van de service via de mobiele site en apps. Het aantal bezoeken op de mobiele site is dan ook gestegen naar 60 procent van alle bezoeken, terwijl er in 2015 meer dan twee keer zoveel apps zijn gedownload.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.