Omzet Zalando opnieuw flink de hoogte in | RetailDetail

Omzet Zalando opnieuw flink de hoogte in

Omzet Zalando opnieuw flink de hoogte in

De omzet van online moderetailer Zalando is in 2015 met meer dan 30 procent de hoogte in gegaan. Dat de webshop aan populariteit wint, is ook te zien aan het aantal bezoeken op de website en het aantal actieve gebruikers.

 

Flink pak meer bezoekers

Eind 2014 haalde Zalando nog 14,7 miljoen actieve bezoekers en vorig jaar is dat aantal met 22,4 procent gestegen naar 17,9 miljoen. Ook het aantal bezoeken op de website ging met 21,5 procent omhoog naar 1,66 miljard bezoeken. Het totaal aantal bestellingen kreeg dan weer een boost van 41,4 miljoen naar 55,3 miljoen bestellingen.

 

Die positieve cijfers werken natuurlijk door naar de omzet van Zalando. Die steeg met 33,6 procent naar 2,96 miljard euro. Een jaar eerder strandde de omzet van Zalando nog op 2,21 miljard euro. Ook voor dit jaar voorspelt de webshop een groei van ongeveer 25 procent. Daarmee wordt de voorspelling licht naar boven bijgesteld, want eerder ging Zalando uit van een groei in 2016 tussen 20 procent en 25 procent. Ook voor 2015 was er een groei binnen die marge voorspeld.

 

“Onze marktpositie is nog nooit zo goed geweest en we hebben nog nooit zoveel mogelijkheden gehad”, zegt Rubin Ritter, topman bij Zalando. “We willen nog meer klanten bereiken en nog meer groeien in marktaandeel. We blijven bewust op zoek naar groei, terwijl we de winstgevendheid behouden. Dat lijkt ons de beste manier om op lange termijn waarde te creëren.”

 

Investeren in mobiel

In de DACH-regio, met thuisland Duitsland, groeide de omzet met 28 procent, terwijl in de rest van Europa de omzet de hoogte in schoot met maar liefst 40,5 procent. Het aangepaste bedrijfsresultaat kwam uit op 107,5 miljoen euro.

 

Zalando wil het komende jaar 200 miljoen euro investeren, onder andere in de uitbreiding van de service via de mobiele site en apps. Het aantal bezoeken op de mobiele site is dan ook gestegen naar 60 procent van alle bezoeken, terwijl er in 2015 meer dan twee keer zoveel apps zijn gedownload.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Opnieuw minder kwartaalwinst voor H&M Group

28/06/2018

De Zweedse kledinggroep Hennes & Mauritz, de groep boven modeketens als H&M, COS, Monki of nog &Other Stories, ziet zijn winst nu al voor het vierde kwartaal op een rij lager uitkomen dan gedacht.