Omzet Zooplus stijgt met 30 procent | RetailDetail

Omzet Zooplus stijgt met 30 procent

Omzet Zooplus stijgt met 30 procent

Het voorbije boekjaar is de omzet van online dierenwinkel Zooplus met 30% gestegen. Dat was voor een groot stuk te danken aan de twee miljoen nieuwe klanten die het bedrijf mocht verwelkomen.

Ook dit jaar sterke groei verwacht

In het boekjaar 2015 steeg de omzet van Zooplus met 30% naar 742,7 miljoen euro. In Nederland steeg de omzet met 20% naar 54 miljoen euro, daarmee is Nederland de vijfde grootste markt van de online speler, na Duitsland, Frankrijk, Engeland en Italië. In België steeg de omzet van 21,2 miljoen euro naar 28,9 miljoen euro.

 

Zooplus had over al zijn markten vorig jaar vier miljoen actieve klanten, waarvan twee miljoen klanten als nieuw worden beschouwd. Dankzij die positieve cijfers wist Zooplus een winst van 12,8 miljoen euro te behalen, een stijging van 44% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Voor het lopende boekjaar verwacht Zooplus een omzet van 875 miljoen euro te realiseren, dat zou opnieuw een groei van 18% zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.