Omzet Zooplus stijgt met meer dan kwart | RetailDetail

Omzet Zooplus stijgt met meer dan kwart

Omzet Zooplus stijgt met meer dan kwart

Uit de voorlopige cijfers voor het eerste kwartaal blijkt dat de omzet van online dierenwinkel Zooplus met 28% is gegroeid naar 217 miljoen euro. De webshop houdt vast aan zijn omzetprognose van minstens 875 miljoen euro over het volledige boekjaar.

Beter dan eigen prognoses

Met een groei van 28% doet Zooplus het momenteel zelfs beter dan de eigen groeiprognose voor het volledige jaar. “Dierenvoeding, die belangrijk is voor onze groei, toonde een omzetgroei van 31%. Daarnaast werd er tweecijferige groei gegenereerd in alle landen”, zegt CEO Cornelius Patt.

 

Zooplus rapporteerde voor het boekjaar 2015 ook al een omzetstijging van 30%. Dat was toen te danken aan een fikse groei in het aantal klanten: Zooplus had in 2015 4 miljoen actieve klanten, waarvan 2 miljoen nieuwe klanten.

 

De volledige cijfers voor het eerste kwartaal van 2016 zullen op 19 mei vrijgegeven worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.