Online besteld flessenwater groeit flink bij Nestlé | RetailDetail

Online besteld flessenwater groeit flink bij Nestlé

Online besteld flessenwater groeit flink bij Nestlé

Sinds het enkele aanpassingen heeft gedaan aan het aanbod, ziet Nestlé de verkoop van online besteld flessenwater flink groeien. Zo groeit het aantal aan huis geleverde bestellingen twee keer sneller dan de verkoop in de winkels.

Kleinere verpakkingen

Nestlé verkoopt al jaren grote flessen van twintig liter aan bedrijven of aan de gewone consument. Daarbij werkt het met abonnementen, waarbij de flessen op een regelmatig tijdstip geleverd worden. Tijdens de economische recessie viel de verkoop echter terug en dus ging Nestlé op zoek naar een oplossing.


Die oplossing hield in dat er miljoenen werd geïnvesteerd en dat het aanbod werd uitgebreid. Zo kunnen er sinds enkele jaren ook kleinere verpakkingen besteld worden, zoals flesjes van een halve liter. Sinds vorig jaar is het ook mogelijk om eenmalige bestellingen te doen, die dan de volgende dag geleverd worden.


In 2014 groeide in de Verenigde Staten de verkoop van water van Nestlé met 7,8 procent in de winkels. Bij de online verkoop was dat maar liefst 14 procent. In het eerste kwartaal van 2015 was de groei zelfs 21 procent. Nochtans zijn de prijzen online vaak hoger dan in de winkel. Nestlé heeft ondertussen bijna 30 procent van de online markt in handen in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.