Online concept store voor Belgische labels gelanceerd | RetailDetail

Online concept store voor Belgische labels gelanceerd

Online concept store voor Belgische labels gelanceerd

Met 'Les belges’ heeft voormalig mode- en lifestylejournaliste Katrien Masschalk een unieke online concept store gecreëerd voor mode en interieurspullen van uitsluitend Belgische ontwerpers.

 

Meer dan een webshop

'Les belges' is een nieuwe online concept store voor Belgische labels. De webshop (gekoppeld aan een fysieke winkel die op vrijdag en voorts op afspraak open is) biedt zowel mannen-, vrouwen- en kindermode als originele interieuritems aan, maar enkel en alleen van Belgische merken en ontwerpers. Momenteel zijn dat er al een veertigtal.

 

Wat initiatiefneemster Katrien Masschalk zo aanspreekt in Belgische ontwerpers is “hun evenwicht tussen creativiteit, kwaliteit en ambachtelijkheid. Vaak is het ook nog echt ‘made in Belgium’ volgens hoge ethische en ecologische normen. Dat maakt het product alleen nog maar mooier en het prijskaartje vaak heel redelijk.”

 

Toch wil ‘les belges’ meer zijn dan een webshop. Als gewezen journaliste en lifestylecoördinator bij magazines wil de oprichtster ‘les belges’ laten uitgroeien tot een “shop-communicatieplatform waar consumenten enerzijds naar hartenlust kunnen shoppen en anderzijds Belgische ontwerpers kunnen leren kennen en zich kunnen laten inspireren”.

 

Daartoe is de homepage nu al uitgerust met een ‘Instagram Wall’ om bezoekers te inspireren en wordt naarstig werk gemaakt van een “portfolio” voor elke ontwerper. Op die manier kunnen bezoekers meer te weten komen over de stijl van een ontwerper en krijgen ze ook meteen een overzicht van zijn of haar creaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.