Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro | RetailDetail

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Groter assortiment

In 2018 verwacht Flinders een gelijkaardige groei en wil het een omzet halen van 20 miljoen euro. Daarom wordt er onder andere geïnvesteerd in de uitbreiding van het assortiment: “We voegen categorieën toe op het gebied van verf, raamdecoratie en vloeren. Ook willen we de klant verder ontzorgen door diensten aan te bieden zoals behangen, verven en het monteren van verlichting en raamdecoratie”, aldus CEO Geert-Jan Smits volgens Emerce.

 

Vooral in België en Duitsland ziet Flinders nog veel ruimte voor groei. Momenteel haalt het al 20% van zijn omzet in het buitenland, maar dat moet het komende jaar dus nog verder worden opgedreven. Om aan de vraag te kunnen voldoen, wordt daarom het distributiecentrum in Zaandam met een kwart uitgebreid en zal de klantendienst in Duitsland vanaf dit jaar ook in het weekend bereikbaar zijn.

 

Flinders ontving in april 2017 nog een investering van 3 miljoen euro vanwege RTL Ventures, de investeringstak van mediagroep RTL. Die kreeg in ruil een minderheidsbelang in het bedrijf. Die samenwerking heeft volgens Flinders alvast zijn vruchten afgeworpen, want het heeft naar eigen zeggen heel wat extra klanten getrokken dankzij tv-reclame.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Fusie legde Fnac Darty geen windeieren

22/02/2018

De Franse entertainment- en elektroretailer Fnac Darty, de groep boven het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft “een solide 2017” achter de rug. De omzet steeg immers met bijna 40%.

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top