Ook Coop wil eigen e-commerceplatform

Ook Coop wil eigen e-commerceplatform

Na C1000 en Albert Heijn maakt nu ook supermarktketen Coop werk van zijn internetstrategie. Naar het voorbeeld van één van de distributeurs-franchisenemers, wil Coop Supermarkten het nog voor het jaareinde mogelijk maken om in al zijn winkels boodschappen te laten leveren of afhalen.

Franchisenemer geeft het voorbeeld

“De ambitie is om nog dit jaar formulebreed met e-commerce te starten,” vertrouwde communicatiemanager Chris van Gelder vakwebsite Twinkle toe. Het systeem waarop die internethandel gebouwd zou worden, zou mogelijk dat van franchisenemer Johan Dekker zijn, die met de webshop cooponline.nl zelf al een module uitdacht. Zijn site is ondertussen zelfs al uitgegroeid tot een platform waar ook andere franchisenemers zich bij hebben aangesloten.

 

Toch is het nog niet zeker dat Coop Dekkers systeem zal recupereren. “De intentie is gebruik te gaan maken van wat voorhanden is, maar het is ook mogelijk dat we toch besluiten iets nieuws te ontwikkelen,” liet Van Gelder optekenen. Duidelijk is wel dat de online verkoopmodule zowel de eigen filialen als de franchisewinkels zal integreren.

 

Coop Supermarkten is met drie formules (CoopCompact, Coop en Supercoop) goed voor 212 winkels in Nederland. Zowat 40% daarvan is in eigen beheer, de overige supermarkten worden uitgebaat door franchisenemers. Op de recent vernieuwde website kunnen op dit moment enkel foto’s en gebak online worden besteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top