Ook Manfield (Macintosh) gaat naar Wehkamp.nl

Ook Manfield (Macintosh) gaat naar Wehkamp.nl

Wehkamp.nl breidt zijn merkaanbod uit met de schoenen van Manfield, deel van de Macintosh Retail Group. Manfield heeft nochtans al een eigen webshop. De strategische samenwerking tussen Wehkamp en Macintosh Retail Group is ook nog om twee andere redenen erg opmerkelijk.

Opmerkelijke samenwerking

Macintosh stapte anderhalf jaar geleden zelf over van Wehkamp.nl naar Neckermann.com als extern online verkoopplatform van Dolcis, een andere schoenketen van Macintosh. Schoenen van Dolcis blijven te koop op Neckerman.com, die van zusterketen Manfield staan voortaan dus op de site van wehkamp.nl, net als de schoenen van nog een andere Macintosh-dochter, Scapino.

 

De samenwerking met wehkamp.nl is ook opmerkelijk omdat Macintosh zelf streeft naar online marktleiderschap in schoenen. Daartoe verzamelt Macintosh zoveel mogelijk online aanbod op Intreza.nl (ook van concurrenten), waarbij online bestelde schoenen afgehaald en geretourneerd kunnen worden bij Intreza Shoepoints. Die moeten behalve afhaalpunten ook bestelpunten worden in de eigen schoenenwinkels en in die van de online aangesloten winkels.

 

Forse uitbreiding voor Wehkamp.nl

Voor Wehkamp betekent de samenwerking een uitbreiding van de schoenencollectie met ruim 350 modellen. Wehkamp.nl ging eerder dit jaar samenwerkingen aan met diverse grote retailmerken, waaronder de Coltex Retail Group (Superstar, Didi en Steps), Sacha, We Fashion en Mango.

 

Macintosh Retail Group heeft naar eigen zeggen een leidend marktaandeel van 12 procent op de Nederlandse schoenenmarkt, die volgens een sectorvisie van ING in zwaar weer verkeert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top