Ook Manfield (Macintosh) gaat naar Wehkamp.nl

Ook Manfield (Macintosh) gaat naar Wehkamp.nl

Wehkamp.nl breidt zijn merkaanbod uit met de schoenen van Manfield, deel van de Macintosh Retail Group. Manfield heeft nochtans al een eigen webshop. De strategische samenwerking tussen Wehkamp en Macintosh Retail Group is ook nog om twee andere redenen erg opmerkelijk.

Opmerkelijke samenwerking

Macintosh stapte anderhalf jaar geleden zelf over van Wehkamp.nl naar Neckermann.com als extern online verkoopplatform van Dolcis, een andere schoenketen van Macintosh. Schoenen van Dolcis blijven te koop op Neckerman.com, die van zusterketen Manfield staan voortaan dus op de site van wehkamp.nl, net als de schoenen van nog een andere Macintosh-dochter, Scapino.

 

De samenwerking met wehkamp.nl is ook opmerkelijk omdat Macintosh zelf streeft naar online marktleiderschap in schoenen. Daartoe verzamelt Macintosh zoveel mogelijk online aanbod op Intreza.nl (ook van concurrenten), waarbij online bestelde schoenen afgehaald en geretourneerd kunnen worden bij Intreza Shoepoints. Die moeten behalve afhaalpunten ook bestelpunten worden in de eigen schoenenwinkels en in die van de online aangesloten winkels.

 

Forse uitbreiding voor Wehkamp.nl

Voor Wehkamp betekent de samenwerking een uitbreiding van de schoenencollectie met ruim 350 modellen. Wehkamp.nl ging eerder dit jaar samenwerkingen aan met diverse grote retailmerken, waaronder de Coltex Retail Group (Superstar, Didi en Steps), Sacha, We Fashion en Mango.

 

Macintosh Retail Group heeft naar eigen zeggen een leidend marktaandeel van 12 procent op de Nederlandse schoenenmarkt, die volgens een sectorvisie van ING in zwaar weer verkeert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top