Ook Manfield (Macintosh) gaat naar Wehkamp.nl | RetailDetail

Ook Manfield (Macintosh) gaat naar Wehkamp.nl

Ook Manfield (Macintosh) gaat naar Wehkamp.nl

Wehkamp.nl breidt zijn merkaanbod uit met de schoenen van Manfield, deel van de Macintosh Retail Group. Manfield heeft nochtans al een eigen webshop. De strategische samenwerking tussen Wehkamp en Macintosh Retail Group is ook nog om twee andere redenen erg opmerkelijk.

Opmerkelijke samenwerking

Macintosh stapte anderhalf jaar geleden zelf over van Wehkamp.nl naar Neckermann.com als extern online verkoopplatform van Dolcis, een andere schoenketen van Macintosh. Schoenen van Dolcis blijven te koop op Neckerman.com, die van zusterketen Manfield staan voortaan dus op de site van wehkamp.nl, net als de schoenen van nog een andere Macintosh-dochter, Scapino.

 

De samenwerking met wehkamp.nl is ook opmerkelijk omdat Macintosh zelf streeft naar online marktleiderschap in schoenen. Daartoe verzamelt Macintosh zoveel mogelijk online aanbod op Intreza.nl (ook van concurrenten), waarbij online bestelde schoenen afgehaald en geretourneerd kunnen worden bij Intreza Shoepoints. Die moeten behalve afhaalpunten ook bestelpunten worden in de eigen schoenenwinkels en in die van de online aangesloten winkels.

 

Forse uitbreiding voor Wehkamp.nl

Voor Wehkamp betekent de samenwerking een uitbreiding van de schoenencollectie met ruim 350 modellen. Wehkamp.nl ging eerder dit jaar samenwerkingen aan met diverse grote retailmerken, waaronder de Coltex Retail Group (Superstar, Didi en Steps), Sacha, We Fashion en Mango.

 

Macintosh Retail Group heeft naar eigen zeggen een leidend marktaandeel van 12 procent op de Nederlandse schoenenmarkt, die volgens een sectorvisie van ING in zwaar weer verkeert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.