Ook Manfield (Macintosh) gaat naar Wehkamp.nl

Ook Manfield (Macintosh) gaat naar Wehkamp.nl

Wehkamp.nl breidt zijn merkaanbod uit met de schoenen van Manfield, deel van de Macintosh Retail Group. Manfield heeft nochtans al een eigen webshop. De strategische samenwerking tussen Wehkamp en Macintosh Retail Group is ook nog om twee andere redenen erg opmerkelijk.

Opmerkelijke samenwerking

Macintosh stapte anderhalf jaar geleden zelf over van Wehkamp.nl naar Neckermann.com als extern online verkoopplatform van Dolcis, een andere schoenketen van Macintosh. Schoenen van Dolcis blijven te koop op Neckerman.com, die van zusterketen Manfield staan voortaan dus op de site van wehkamp.nl, net als de schoenen van nog een andere Macintosh-dochter, Scapino.

 

De samenwerking met wehkamp.nl is ook opmerkelijk omdat Macintosh zelf streeft naar online marktleiderschap in schoenen. Daartoe verzamelt Macintosh zoveel mogelijk online aanbod op Intreza.nl (ook van concurrenten), waarbij online bestelde schoenen afgehaald en geretourneerd kunnen worden bij Intreza Shoepoints. Die moeten behalve afhaalpunten ook bestelpunten worden in de eigen schoenenwinkels en in die van de online aangesloten winkels.

 

Forse uitbreiding voor Wehkamp.nl

Voor Wehkamp betekent de samenwerking een uitbreiding van de schoenencollectie met ruim 350 modellen. Wehkamp.nl ging eerder dit jaar samenwerkingen aan met diverse grote retailmerken, waaronder de Coltex Retail Group (Superstar, Didi en Steps), Sacha, We Fashion en Mango.

 

Macintosh Retail Group heeft naar eigen zeggen een leidend marktaandeel van 12 procent op de Nederlandse schoenenmarkt, die volgens een sectorvisie van ING in zwaar weer verkeert.

Tags: