Otto Group opent drie webwinkels voor jonge vrouwen | RetailDetail

Otto Group opent drie webwinkels voor jonge vrouwen

Otto Group opent drie webwinkels voor jonge vrouwen

De Duitse e-tailgroep Otto Group opent drie webwinkels die gericht zijn op de jonge consument. Het bedrijf heeft meer dan een jaar aan het project gewerkt.

 

Project Collins

In totaal heeft het bedrijf meer dan 100 miljoen euro in 'Project Collins' gepompt. In april ging al een beta-versie van de sites in de lucht. "Ons doel is dat de jonge generatie op een unieke en inspirerende manier kan winkelen," zegt Benjamin Otto, leider van Collins, bij de lancering vande drie webshops.

 

Een van de nieuwe webwinkels, Aboutyou, richt zich op vrouwen in de leeftijdscategorie van 20 tot 40 jaar. Edited is dan weer voor tienermeisjes van 15 tot 20 jaar. Ook is er een webwinkel voor lingerie en badmode: Sister Suprise. In de webwinkels zijn apps en social media geïntegreerd. Momenteel zijn de websites wel alleen nog maar beschikbaar voor de Duitse consument.

 

Geen winstprognoses

Het bedrijf wil geen winstprognoses geven voor het nieuwe concept omdat de webwinkels nog niet helemaal klaar zijn, de digitale expert Tarek Müller. "Met Collins hebben we een platform gecreëerd, maar het platform groeit bij iedere gedachte, elke partner en iedere klant. We noemen dit 'open commerce'."

 

Het concern, dat groot is geworden als postorderbedrijf, maakte vorig jaar bekend meer dan 300 miljoen euro te investeren in e-commerce. Een derde van dit budget ging naar de webwinkels voor jongeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.