Otto Group opent drie webwinkels voor jonge vrouwen | RetailDetail

Otto Group opent drie webwinkels voor jonge vrouwen

Otto Group opent drie webwinkels voor jonge vrouwen

De Duitse e-tailgroep Otto Group opent drie webwinkels die gericht zijn op de jonge consument. Het bedrijf heeft meer dan een jaar aan het project gewerkt.

 

Project Collins

In totaal heeft het bedrijf meer dan 100 miljoen euro in 'Project Collins' gepompt. In april ging al een beta-versie van de sites in de lucht. "Ons doel is dat de jonge generatie op een unieke en inspirerende manier kan winkelen," zegt Benjamin Otto, leider van Collins, bij de lancering vande drie webshops.

 

Een van de nieuwe webwinkels, Aboutyou, richt zich op vrouwen in de leeftijdscategorie van 20 tot 40 jaar. Edited is dan weer voor tienermeisjes van 15 tot 20 jaar. Ook is er een webwinkel voor lingerie en badmode: Sister Suprise. In de webwinkels zijn apps en social media geïntegreerd. Momenteel zijn de websites wel alleen nog maar beschikbaar voor de Duitse consument.

 

Geen winstprognoses

Het bedrijf wil geen winstprognoses geven voor het nieuwe concept omdat de webwinkels nog niet helemaal klaar zijn, de digitale expert Tarek Müller. "Met Collins hebben we een platform gecreëerd, maar het platform groeit bij iedere gedachte, elke partner en iedere klant. We noemen dit 'open commerce'."

 

Het concern, dat groot is geworden als postorderbedrijf, maakte vorig jaar bekend meer dan 300 miljoen euro te investeren in e-commerce. Een derde van dit budget ging naar de webwinkels voor jongeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.