Otto Group opent drie webwinkels voor jonge vrouwen

Otto Group opent drie webwinkels voor jonge vrouwen

De Duitse e-tailgroep Otto Group opent drie webwinkels die gericht zijn op de jonge consument. Het bedrijf heeft meer dan een jaar aan het project gewerkt.

 

Project Collins

In totaal heeft het bedrijf meer dan 100 miljoen euro in 'Project Collins' gepompt. In april ging al een beta-versie van de sites in de lucht. "Ons doel is dat de jonge generatie op een unieke en inspirerende manier kan winkelen," zegt Benjamin Otto, leider van Collins, bij de lancering vande drie webshops.

 

Een van de nieuwe webwinkels, Aboutyou, richt zich op vrouwen in de leeftijdscategorie van 20 tot 40 jaar. Edited is dan weer voor tienermeisjes van 15 tot 20 jaar. Ook is er een webwinkel voor lingerie en badmode: Sister Suprise. In de webwinkels zijn apps en social media geïntegreerd. Momenteel zijn de websites wel alleen nog maar beschikbaar voor de Duitse consument.

 

Geen winstprognoses

Het bedrijf wil geen winstprognoses geven voor het nieuwe concept omdat de webwinkels nog niet helemaal klaar zijn, de digitale expert Tarek Müller. "Met Collins hebben we een platform gecreëerd, maar het platform groeit bij iedere gedachte, elke partner en iedere klant. We noemen dit 'open commerce'."

 

Het concern, dat groot is geworden als postorderbedrijf, maakte vorig jaar bekend meer dan 300 miljoen euro te investeren in e-commerce. Een derde van dit budget ging naar de webwinkels voor jongeren.

Tags: