Overname Bol.com maakt van Ahold koploper in online verkopen

Overname Bol.com maakt van Ahold koploper in online verkopen

Ahold is de nieuwe nummer één op het gebied van online omzet in Nederland. Het Zaanse retailconcern stoot Wehkamp-moeder RFS Holland Holding van de eerste plaats in de Twinkle 100.

Even groot als twee en drie samen

Ahold maakt een behoorlijke sprong op de ranglijst dankzij de aankoop van Bol.com. In combinatie met de omzet van de websupermarkt van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall kwam Ahold volgens Twinkle in 2012 uit op een online omzet van 660 miljoen euro. RFS Holland Holding kwam uit op een omzet van 474 miljoen euro, terwijl de nummer drie, Zalando, een omzet van 200 miljoen euro boekt in Nederland.

 

De totale webomzet van de bedrijven in de top honderd van Twinkle kwam uit op 7,8 miljard euro, een toename van 10 procent ten opzichte van een jaar eerder. Dit is een hoger groeipercentage dan voor de hele online branche, wat er volgens Twinkle op wijst dat de grote spelers in webverkoop het beter doen dan de kleinere partijen.

 

De rest van de top-10 bestaat uit BAS Group (135 miljoen), Coolblue (130 miljoen), KPN (130 miljoen), H&M (125 miljoen), Hema (120 miljoen), Ticketmaster Nederland (117 miljoen) en Thuisbezorgd.nl (110 miljoen).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top