P&G start met abonnementsdienst voor wasproduct | RetailDetail

P&G start met abonnementsdienst voor wasproduct

P&G start met abonnementsdienst voor wasproduct

Procter & Gamble gaat van start met een online abonnementsdienst voor zijn wasproduct Tide. De Tide Wash Club is momenteel wel enkel nog te vinden in Atlanta.

Verrast door succes Dollar Shave Club

Daarnaast is het in Chicago dan weer gestart met Tide Spin, waarbij klanten via een app op hun smartphone hun was kunnen laten ophalen en laten wassen door bedrijven die samenwerken met Procter & Gamble en natuurlijk gebruik maken van Tide.

 

P&G ziet zich genoodzaakt om dergelijke proefprojecten te lanceren, omdat het een fors deel van zijn marktaandeel bij scheermesjes de richting van de Dollar Shave Club zag uitgaan: in 2010 had P&G nog een marktaandeel van 71% bij scheermesjes, maar eind 2015 was dat al gedaald tot 59%. Tot overmaat van ramp werd de Dollar Shave Club, die met een abonnementsdienst mesjes aan huis levert, net ingelijfd door grote concurrent Unilever.

 

Nu waagt P&G zich dus aan de rechtstreekse verkoop aan de concurrent met de Tide Wash Club. Dat is onontgonnen gebied is voor P&G, maar tevens een immense bron van informatie over de noden en wensen van de consument.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Toch nog een tweede leven voor Toys "R" Us?

02/07/2018

Het doek is finaal gevallen over Toys "R" Us in de Verenigde Staten: alle winkels zijn er dicht en 30.000 medewerkers staan op straat. Toch hoopt de beroemde speelgoedketen nog op een toekomst.