P&G start met abonnementsdienst voor wasproduct | RetailDetail

P&G start met abonnementsdienst voor wasproduct

P&G start met abonnementsdienst voor wasproduct

Procter & Gamble gaat van start met een online abonnementsdienst voor zijn wasproduct Tide. De Tide Wash Club is momenteel wel enkel nog te vinden in Atlanta.

Verrast door succes Dollar Shave Club

Daarnaast is het in Chicago dan weer gestart met Tide Spin, waarbij klanten via een app op hun smartphone hun was kunnen laten ophalen en laten wassen door bedrijven die samenwerken met Procter & Gamble en natuurlijk gebruik maken van Tide.

 

P&G ziet zich genoodzaakt om dergelijke proefprojecten te lanceren, omdat het een fors deel van zijn marktaandeel bij scheermesjes de richting van de Dollar Shave Club zag uitgaan: in 2010 had P&G nog een marktaandeel van 71% bij scheermesjes, maar eind 2015 was dat al gedaald tot 59%. Tot overmaat van ramp werd de Dollar Shave Club, die met een abonnementsdienst mesjes aan huis levert, net ingelijfd door grote concurrent Unilever.

 

Nu waagt P&G zich dus aan de rechtstreekse verkoop aan de concurrent met de Tide Wash Club. Dat is onontgonnen gebied is voor P&G, maar tevens een immense bron van informatie over de noden en wensen van de consument.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Liever plantaardig dan veganistisch voor consumenten

02/05/2018

Plantaardige voeding is - zelfs in de Verenigde Staten - sterk in opmars: 48% van de Amerikanen wil er meer plantaardig eten. Consumenten horen dan wel liever de term plantaardig dan veganistisch, die te streng en negatief klinkt.

Amazon verpulvert verwachtingen dankzij Prime en cloud

27/04/2018

Amazon-baas Jeff Bezos heeft weer een goede reden om een grote fles champagne te kraken: zijn bedrijf zag zijn omzet met 43% stijgen tot 51 miljard dollar (42 miljard euro). De nettowinst verdubbelde zelfs naar 1,63 miljard dollar.

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.