Picnic is de beste start-up

Picnic is de beste start-up

Online supermarkt Picnic heeft tijdens het ABN Amro World Tennis Tournament in Rotterdam de Beste Start-Up 2016 Award gekregen. Tijdens dat tornooi wordt jaarlijks het beste nieuwe initiatief in het retaillandschap verkozen.

 

“Heel bijzonder”

Picnic laat zo de andere twee genomineerden, Bloomon en Dyanne Store, achter zich. Picnic werd verkozen nadat het tijdens het tornooi een pitch mocht doen voor een zaal met 500 retailers. Die vonden het concept, van een online supermarkt die gratis bezorgt, zo vernieuwend dat ze Picnic met de award beloonden.

 

“De afgelopen maanden heb ik al vaak over onze onderneming verteld en het is extra leuk om voor een zaal vol collega-retailers te staan. Zij kennen de markt en zijn daardoor extra kritisch. Om dan door hen uitgeroepen te worden als de beste start-up van het jaar, is wel heel bijzonder. Dat geeft ons extra vertrouwen voor de toekomst”, zegt Michiel Muller, medeoprichter van Picnic.

 

Picnic is een initiatief van vier ondernemers die een nieuwe distributiemethode ontwikkelden, waarmee boodschappen zonder onnodige tussenschakels kunnen worden rondgebracht. Klanten kunnen daarbij zelf kiezen welke rit ze verkiezen, zodat ze tot op een half uur precies weten wanneer een bezorging zal plaatsvinden. Dankzij de nieuwe distributiemethode kunnen de kosten laag gehouden worden, waardoor de prijzen van Picnic laag liggen en de bezorging gratis is.