Picnic-klant volgt bezorger live met Boodschappenradar | RetailDetail

Picnic-klant volgt bezorger live met Boodschappenradar

Picnic-klant volgt bezorger live met Boodschappenradar

Online supermarkt Picnic introduceert de boodschappenradar. De klant kan met deze nieuwe service, in dezelfde app waarmee hij boodschappen bestelt, nu ook realtime zien waar de bezorger op dat moment rijdt en hoe laat zijn boodschappen worden bezorgd. Picnic is de eerste bezorgdienst met deze live service.

 

Net als bij de taxidienst

Klanten krijgen ‘s ochtends een sms waarin staat binnen welk half uur hun bestelde boodschappen die dag worden bezorgd. "We kregen echter vragen van klanten of het niet nóg nauwkeuriger kon”, zegt Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic. "Daar zijn we mee aan de slag gegaan, met als resultaat iets dat lijkt op de service van taxidienst Uber. Je ziet op het scherm van je mobiele telefoon ons autootje rijden en weet dus precies hoe laat je bestelling wordt afgeleverd. Je hoeft maar een paar minuten thuis te zijn en zo wordt het nog makkelijker."


Jessica Wolffers hielp als klant mee met de ontwikkeling van de boodschappenradar: “Bij Picnic hoefde je al niet uren op de bezorger te wachten, maar met de boodschappenradar weet je het écht op de minuut nauwkeurig. Erg handig als je nog even bij de buren bent of je kind moet ophalen.”


Picnic speelt met de app ook in op een andere, veelgestelde vraag van klanten: wie is toch die leuke jongen of die jongedame die mijn boodschappen bezorgt? Muller: "Op verzoek van onze klanten hebben we van elke bezorger een kort profiel toegevoegd. Klanten vinden het leuk om meer te weten over de persoon die bij ze voor de deur staat.”

 

Nu 7.000 klanten

Picnic groeide onlangs naar de 6.000ste klant in Amersfoort. In Leusden maken inmiddels 1.000 huishoudens gebruik van de online bezorgdienst. De bestellingen worden in deze plaatsen bezorgd door 100 bezorgers met 25 elektrische wagentjes. Picnic veroverde in vijf maanden tijd sinds de start in september een martkaandeel van zo'n 10 procent.

 

Klanten noemen gratis thuisbezorgen, nooit meer wachten bij de kassa en niet meer sjouwen met volle tassen als belangrijkste redenen voor de overstap naar Picnic. Ook het groeiende aanbod van lokale producten wordt veel genoemd als reden om klant te worden. Zo levert Picnic sinds kort bier van brouwerij De Volle Maat uit Leusden en sambal van Sambal Bert uit Amersfoort.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

16/04/2018

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.