Picnic verkozen tot beste uitdager | RetailDetail

Picnic verkozen tot beste uitdager

Picnic verkozen tot beste uitdager

Picnic is verkozen tot de beste uitdager van de gevestigde orde. De nieuwe online supermarkt won de Challenger van het Jaar-prijs van ondernemersblad Sprout.

Uitdagend en innovatief

De prijs is dit jaar voor de tiende keer uitgereikt aan een onderneming die de gevestigde orde het beste uitdaagt. Picnic is de beste van de Sprout Challenger 50, een lijst met de vijftig volgens Sprout meest uitdagende, innovatieve bedrijven van Nederland.

 

 

Picnic staat bovenaan die lijst, voor Aviationglass, Bird Control Group en LG Sonic. "Als je echt probeert om de keten anders te doen, dan kan er maar een winnaar zijn, en dat is Picnic", stelde de jury. De prijs werd namens de online supermarkt in ontvangst genomen door Joris Beckers, een van de oprichters.

 

Picnic bezorgt gratis

Picnic verlaagt voor de klant twee drempels voor het online boodschappen bestellen: de kosten en het tijdstip van bezorgen. De nieuwe foodbezorgdienst rijdt met elektrische vrachtautootjes op vaste tijden door de wijk. De bestelketen wordt bestuurd door de klant met zijn mobiele Picnic-app. Omdat Picnic geen winkels, personeel en voorraad heeft kan de bezorging volgens de start-up gratis en voor de laagste prijs.

 

 

Picnic startte eind september vanuit de eerste hub in Amersfoort. Een uitrol naar andere gemeenten in Nederland staat op de planning: het concept kan snel naar andere steden worden uitgerold, verwachten de oprichters. Zij hebben de focus op steden of stedelijke gebieden met veel gezinnen. Picnic koos Amersfoort als startpunt, omdat deze stad de op een na jongste en op een na hoogst opgeleide bevolking van Nederland heeft, die bovendien zeer zou kritisch zijn.

 

 

Andere challengers

Tot de vijftig 'challengers' behoren nog onder andere Fashcom, een dienst in de modebranche, die op domeinnamen als boxers.nl, jurkjes.nl en sokken.nl nieuwe portals en webshops in de markt zet. Fijnproevers brengt dan weer klinische voeding in de vorm van maaltijden, terwijl Fruitful Office verse, milieu- en maatschappijvriendelijke fruitmanden aan kantoren levert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.