Pinterest start met geïntegreerde reclame

Pinterest start met geïntegreerde reclame

Pinterest gaat bedrijven de mogelijkheid geven om tegen betaling reclame te plaatsen die zal worden geïntegreerd op de prikborden van gebruikers. Zo kunnen bedrijven toch gericht reclame maken en zouden gebruikers er zo min mogelijk last van hebben.

Zoals Facebook en Twitter

Het concept leent Pintrest min of meer van Facebook en Twitter, waar ook al gesponsorde berichten staan tussen de gewone berichten die een gebruiker ziet. Zo moet er geen gebruik gemaakt worden van pop-ups of aparte kolommen voor reclame. "Ik weet dat sommigen nu denken, 'hier komen de reclamebanners'. We zijn echter vastberaden om dat niet te laten gebeuren", zegt CEO Ben Silbermann in een blog.

 

Een eerste test van het concept zal reclame tonen bij de zoekresultaten. Zoekt een gebruiker naar een bepaalde 'pin', dan zal hij ook een betaalde pin zien die een relevant bedrijf promoot. Pinterest heeft alvast beloofd om duidelijk te maken wanneer er betaald is voor een bepaalde pin, om zo verwarring te voorkomen.

 

Consumenten worden bannerblind

Het was Facebook die als eerste begon met "sponsored stories" en al snel bleek dat die beter werkten dan de gewone banners. "Consumenten hebben bannerblindheid gekregen. De prijzen zakken dan ook al jaar na jaar", zegt Rebecca Lieb, een analist bij de Altimeter Group aan de Financial Times.

 

Pinterest is de laatste maanden druk bezig met het veranderen van zijn imago. Daar waar het bedrijf in het begin het label van sociaal medium meekreeg, spreken ze bij de PR van Pinterest tegenwoordig meer van "commerce". Pinterest heeft momenteel 46 miljoen gebruikers n zou een kleine twee miljard euro waard zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top