Pinterest start met geïntegreerde reclame

Pinterest start met geïntegreerde reclame

Pinterest gaat bedrijven de mogelijkheid geven om tegen betaling reclame te plaatsen die zal worden geïntegreerd op de prikborden van gebruikers. Zo kunnen bedrijven toch gericht reclame maken en zouden gebruikers er zo min mogelijk last van hebben.

Zoals Facebook en Twitter

Het concept leent Pintrest min of meer van Facebook en Twitter, waar ook al gesponsorde berichten staan tussen de gewone berichten die een gebruiker ziet. Zo moet er geen gebruik gemaakt worden van pop-ups of aparte kolommen voor reclame. "Ik weet dat sommigen nu denken, 'hier komen de reclamebanners'. We zijn echter vastberaden om dat niet te laten gebeuren", zegt CEO Ben Silbermann in een blog.

 

Een eerste test van het concept zal reclame tonen bij de zoekresultaten. Zoekt een gebruiker naar een bepaalde 'pin', dan zal hij ook een betaalde pin zien die een relevant bedrijf promoot. Pinterest heeft alvast beloofd om duidelijk te maken wanneer er betaald is voor een bepaalde pin, om zo verwarring te voorkomen.

 

Consumenten worden bannerblind

Het was Facebook die als eerste begon met "sponsored stories" en al snel bleek dat die beter werkten dan de gewone banners. "Consumenten hebben bannerblindheid gekregen. De prijzen zakken dan ook al jaar na jaar", zegt Rebecca Lieb, een analist bij de Altimeter Group aan de Financial Times.

 

Pinterest is de laatste maanden druk bezig met het veranderen van zijn imago. Daar waar het bedrijf in het begin het label van sociaal medium meekreeg, spreken ze bij de PR van Pinterest tegenwoordig meer van "commerce". Pinterest heeft momenteel 46 miljoen gebruikers n zou een kleine twee miljard euro waard zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top