Pinterest start met geïntegreerde reclame

Pinterest start met geïntegreerde reclame

Pinterest gaat bedrijven de mogelijkheid geven om tegen betaling reclame te plaatsen die zal worden geïntegreerd op de prikborden van gebruikers. Zo kunnen bedrijven toch gericht reclame maken en zouden gebruikers er zo min mogelijk last van hebben.

Zoals Facebook en Twitter

Het concept leent Pintrest min of meer van Facebook en Twitter, waar ook al gesponsorde berichten staan tussen de gewone berichten die een gebruiker ziet. Zo moet er geen gebruik gemaakt worden van pop-ups of aparte kolommen voor reclame. "Ik weet dat sommigen nu denken, 'hier komen de reclamebanners'. We zijn echter vastberaden om dat niet te laten gebeuren", zegt CEO Ben Silbermann in een blog.

 

Een eerste test van het concept zal reclame tonen bij de zoekresultaten. Zoekt een gebruiker naar een bepaalde 'pin', dan zal hij ook een betaalde pin zien die een relevant bedrijf promoot. Pinterest heeft alvast beloofd om duidelijk te maken wanneer er betaald is voor een bepaalde pin, om zo verwarring te voorkomen.

 

Consumenten worden bannerblind

Het was Facebook die als eerste begon met "sponsored stories" en al snel bleek dat die beter werkten dan de gewone banners. "Consumenten hebben bannerblindheid gekregen. De prijzen zakken dan ook al jaar na jaar", zegt Rebecca Lieb, een analist bij de Altimeter Group aan de Financial Times.

 

Pinterest is de laatste maanden druk bezig met het veranderen van zijn imago. Daar waar het bedrijf in het begin het label van sociaal medium meekreeg, spreken ze bij de PR van Pinterest tegenwoordig meer van "commerce". Pinterest heeft momenteel 46 miljoen gebruikers n zou een kleine twee miljard euro waard zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top