Pinterest start met geïntegreerde reclame | RetailDetail

Pinterest start met geïntegreerde reclame

Pinterest start met geïntegreerde reclame

Pinterest gaat bedrijven de mogelijkheid geven om tegen betaling reclame te plaatsen die zal worden geïntegreerd op de prikborden van gebruikers. Zo kunnen bedrijven toch gericht reclame maken en zouden gebruikers er zo min mogelijk last van hebben.

Zoals Facebook en Twitter

Het concept leent Pintrest min of meer van Facebook en Twitter, waar ook al gesponsorde berichten staan tussen de gewone berichten die een gebruiker ziet. Zo moet er geen gebruik gemaakt worden van pop-ups of aparte kolommen voor reclame. "Ik weet dat sommigen nu denken, 'hier komen de reclamebanners'. We zijn echter vastberaden om dat niet te laten gebeuren", zegt CEO Ben Silbermann in een blog.

 

Een eerste test van het concept zal reclame tonen bij de zoekresultaten. Zoekt een gebruiker naar een bepaalde 'pin', dan zal hij ook een betaalde pin zien die een relevant bedrijf promoot. Pinterest heeft alvast beloofd om duidelijk te maken wanneer er betaald is voor een bepaalde pin, om zo verwarring te voorkomen.

 

Consumenten worden bannerblind

Het was Facebook die als eerste begon met "sponsored stories" en al snel bleek dat die beter werkten dan de gewone banners. "Consumenten hebben bannerblindheid gekregen. De prijzen zakken dan ook al jaar na jaar", zegt Rebecca Lieb, een analist bij de Altimeter Group aan de Financial Times.

 

Pinterest is de laatste maanden druk bezig met het veranderen van zijn imago. Daar waar het bedrijf in het begin het label van sociaal medium meekreeg, spreken ze bij de PR van Pinterest tegenwoordig meer van "commerce". Pinterest heeft momenteel 46 miljoen gebruikers n zou een kleine twee miljard euro waard zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.