Pokèmon GO krijgt gesponsorde locaties | RetailDetail

Pokèmon GO krijgt gesponsorde locaties

Pokèmon GO krijgt gesponsorde locaties

Pokèmon GO is momenteel wereldwijd een enorme hype en daar wil ontwikkelaar Niantic munt uit slaan, met de toevoeging van gesponsorde locaties. Retailers hopen zo meer klanten te lokken.

Klanten lokken

Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat winkels kunnen betalen om locaties te laten opnemen in de game en dat ze zullen moeten betalen per bezoek dat ze over de vloer krijgen dankzij de app. Momenteel zijn er al flink wat retailers die merken dat aanwezig zijn in de game heel wat klanten kan lokken. Zo liet een restaurant in New York verstaan dat het 75 procent meer klanten trok, nadat het 10 dollar had uitgegeven aan een in-app aankoop die Pokèmon naar hun locatie lokte. Ook andere bedrijven proberen klanten te lokken door aan te geven dat er heel wat Pokèmon in hun buurt te vinden zijn.

 

Voor Niantic is deze manier van adverteren niet nieuw: zij zitten immers ook achter de game Ingress, wat kan gezien worden als de voorloper van Pokèmon GO. Ook daar kunnen bedrijven betalen voor gesponsorde locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.