PostNL verkoopt eigen webwinkel

PostNL verkoopt eigen webwinkel

Het Nederlandse postbedrijf PostNL doet Kadowereld, zijn eigen webwinkel met onder meer kaarten en geschenkjes, van de hand. De internetshop wordt overgenomen door Yoursurprise.com, voor een niet nader genoemd bedrag.

Overnemer Yoursurprise.com gaat aanbod uitbreiden

De nieuwe eigenaar was al betrokken bij KadoWereld.nl als verzorger van de productie en verzending van gepersonaliseerde cadeaus namens de webwinkel. "De uitstraling en gebruiksvriendelijkheid van Kadowereld.nl zullen herkenbaar blijven, echter worden het assortiment en de service verder ontwikkeld", stelt het Zeeuwse bedrijf in een persbericht. PostNL blijft gewoon de bezorging van aankopen afhandelen.

 

KadoWereld.nl werd in 2010 in de markt gezet door TNT Post, de voorganger van PostNL. In de winkel werd de online verkoop van onder meer foto's, kaarten en tijdschriften gebundeld. Onder de nieuwe eigenaar wordt het assortiment uitgebreid met meer te personaliseren cadeaus, terwijl later ook unieke andere gifts moeten worden aangeboden.

 

PostNL stapt met de verkoop van KadoWereld.nl niet helemaal uit de e-commerce. Tot de overgebleven dochterbedrijven behoren onder andere nog Kaartwereld.nl, Drukwerkservice.nl en Try-now.nl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wehkamp laat fietskoeriers pakjes leveren

24/11/2017

Online warenhuis Wehkamp gaat in twaalf steden een deel van de bestellingen laten bezorgen door Fietskoeriers.nl. Het werkt daarvoor samen met DHL, dat zo mee wil werken aan een duurzame samenleving.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top