Priceminister wordt Rakuten | RetailDetail

Priceminister wordt Rakuten

Priceminister wordt Rakuten

Rakuten heeft besloten om zijn Franse merk Priceminister te laten verdwijnen. De webshop gaat verder onder de naam Rakuten, zoals bij het Britse Play.com eerder al gebeurde.

 

Uniformiteit

Vanaf 1 maart zullen bezoekers van Priceminister doorverwezen worden naar een pagina van Rakuten. Daar vinden ze nog steeds hetzelfde aanbod, maar dus onder een ander merk. Priceminister werd in 2000 opgericht en kwam in 2010 voor 200 miljoen euro in handden van de Japanse groep.

 

Rakuten nam in het Verenigd Koninkrijk Play.com over, in Duitsland Tradoria en in de Verenigde Staten Buy.com: allemaal hebben ze na verloop van tijd hun naam laten vallen in het voordeel van Rakuten. Dat Priceminister langer heeft overleefd, heeft te maken met de goede naam die het merk had in Frankrijk. Daarom werd besloten om in de beginjaren Priceminister en Rakuten naast elkaar te gebruiken, schrijft het Franse LSA.

 

Rakuten voert de naamsveranderingen door om een meer uniform merk in de markt te kunnen zetten, om zo beter te concurreren met bedrijven als Alibaba en Amazon. Een tijdje geleden gingen er nog geruchten dat Rakuten van plan was om Priceminister van de hand te doen, maar dat lijkt nu van de baan. Het zou wel het Franse logistieke bedrijf Alpha Direct Services willen verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.  

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.