Priceminister wordt Rakuten | RetailDetail

Priceminister wordt Rakuten

Priceminister wordt Rakuten

Rakuten heeft besloten om zijn Franse merk Priceminister te laten verdwijnen. De webshop gaat verder onder de naam Rakuten, zoals bij het Britse Play.com eerder al gebeurde.

 

Uniformiteit

Vanaf 1 maart zullen bezoekers van Priceminister doorverwezen worden naar een pagina van Rakuten. Daar vinden ze nog steeds hetzelfde aanbod, maar dus onder een ander merk. Priceminister werd in 2000 opgericht en kwam in 2010 voor 200 miljoen euro in handden van de Japanse groep.

 

Rakuten nam in het Verenigd Koninkrijk Play.com over, in Duitsland Tradoria en in de Verenigde Staten Buy.com: allemaal hebben ze na verloop van tijd hun naam laten vallen in het voordeel van Rakuten. Dat Priceminister langer heeft overleefd, heeft te maken met de goede naam die het merk had in Frankrijk. Daarom werd besloten om in de beginjaren Priceminister en Rakuten naast elkaar te gebruiken, schrijft het Franse LSA.

 

Rakuten voert de naamsveranderingen door om een meer uniform merk in de markt te kunnen zetten, om zo beter te concurreren met bedrijven als Alibaba en Amazon. Een tijdje geleden gingen er nog geruchten dat Rakuten van plan was om Priceminister van de hand te doen, maar dat lijkt nu van de baan. Het zou wel het Franse logistieke bedrijf Alpha Direct Services willen verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.

Frankrijk wil gratis-promoties op voeding verbieden

01/06/2018

Als het van het Franse parlement afhangt, mag de term ‘gratis’ niet langer gebruikt worden voor de promotie van voedingswaren. Het is één van de opmerkelijke maatregelen in een wet die een eind wil maken aan de prijzenoorlog.

Hypermarkten Carrefour moeten “plekken vol leven” worden

30/05/2018

De Franse retailer Carrefour heeft een plan uitgewerkt om zijn hypermarkten nieuw leven in te blazen, met onder meer outletafdelingen en een rayon met bio in de winkels, die nochtans kleiner worden.