ProxisAzur komt midden november met e-books

ProxisAzur komt midden november met e-books


ProxisAzur, de Belgische leider in online mediaverkoop, begeeft zich half november op de veelbelovende digitale boekenmarkt. Op vraag van klanten gaat het bedrijf vanaf dan ook e-readers en e-books aanbieden.


1 op 15 aanvragen over e-books

Volgens ProxisAzur (twee ex-concurrenten die in 2010 samensmolten) neemt de interesse voor digitale boeken ook hier zienderogen toe. Eén op de 15 aanvragen die ProxisAzur tegenwoordig ontvangt, gaat over e-books. Hoewel het digitale boek in Vlaanderen nog een heel bescheiden rol speelt (volgens Boek.be amper 0,3% van de totale boekensector), gelooft Jo Vansteenvoort, CEO van ProxisAzur, dat het snel kan gaan: "Zeker als men kijkt naar wat aan de overkant van de oceaan gebeurt: de American Association of Publishers verwacht bijvoorbeeld dat de omzet van de digitale boeken in 2012 die van de gedrukte edities zal overstijgen." 

Anticiperen op lokale marktevoluties

ProxisAzur wijst er trouwens op dat de Belgische uitgevers dit intussen ook begrepen hebben en dat wie nu nog geen e-books aanbiedt, druk bezig is met het digitaliseren van zijn bestaande portfolio. "We waren één van de Belgische pioniers in de onlineverkoop" (Proxis.be ging in 1997 van start in ons land) "en willen ook deze keer anticiperen op de lokale marktevoluties door tijdig te innoveren."

ProxisAzur geeft trouwens verstek op de 75ste Boekenbeurs in Antwerpen: "Het aanbod dat we in Antwerpen kunnen voorleggen, kan enkel afbreuk doen aan onze immense voorraad die zich op slechts één klik bevindt van de boekfanaten", verklaart Vansteenvoort de beslissing, Opvallend: op de boekenbeurs zal Boek.be een speciale gratis e-readingkrant verdelen die lezers moet helpen bij het beantwoorden van de vraag of ze al dan niet de stap naar het digitale lezen willen zetten en, zo ja, hoe dat het beste kan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Back to top