ProxisAzur komt midden november met e-books | RetailDetail

ProxisAzur komt midden november met e-books

ProxisAzur komt midden november met e-books


ProxisAzur, de Belgische leider in online mediaverkoop, begeeft zich half november op de veelbelovende digitale boekenmarkt. Op vraag van klanten gaat het bedrijf vanaf dan ook e-readers en e-books aanbieden.


1 op 15 aanvragen over e-books

Volgens ProxisAzur (twee ex-concurrenten die in 2010 samensmolten) neemt de interesse voor digitale boeken ook hier zienderogen toe. Eén op de 15 aanvragen die ProxisAzur tegenwoordig ontvangt, gaat over e-books. Hoewel het digitale boek in Vlaanderen nog een heel bescheiden rol speelt (volgens Boek.be amper 0,3% van de totale boekensector), gelooft Jo Vansteenvoort, CEO van ProxisAzur, dat het snel kan gaan: "Zeker als men kijkt naar wat aan de overkant van de oceaan gebeurt: de American Association of Publishers verwacht bijvoorbeeld dat de omzet van de digitale boeken in 2012 die van de gedrukte edities zal overstijgen." 

Anticiperen op lokale marktevoluties

ProxisAzur wijst er trouwens op dat de Belgische uitgevers dit intussen ook begrepen hebben en dat wie nu nog geen e-books aanbiedt, druk bezig is met het digitaliseren van zijn bestaande portfolio. "We waren één van de Belgische pioniers in de onlineverkoop" (Proxis.be ging in 1997 van start in ons land) "en willen ook deze keer anticiperen op de lokale marktevoluties door tijdig te innoveren."

ProxisAzur geeft trouwens verstek op de 75ste Boekenbeurs in Antwerpen: "Het aanbod dat we in Antwerpen kunnen voorleggen, kan enkel afbreuk doen aan onze immense voorraad die zich op slechts één klik bevindt van de boekfanaten", verklaart Vansteenvoort de beslissing, Opvallend: op de boekenbeurs zal Boek.be een speciale gratis e-readingkrant verdelen die lezers moet helpen bij het beantwoorden van de vraag of ze al dan niet de stap naar het digitale lezen willen zetten en, zo ja, hoe dat het beste kan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Back to top