ProxisAzur komt midden november met e-books

ProxisAzur komt midden november met e-books


ProxisAzur, de Belgische leider in online mediaverkoop, begeeft zich half november op de veelbelovende digitale boekenmarkt. Op vraag van klanten gaat het bedrijf vanaf dan ook e-readers en e-books aanbieden.


1 op 15 aanvragen over e-books

Volgens ProxisAzur (twee ex-concurrenten die in 2010 samensmolten) neemt de interesse voor digitale boeken ook hier zienderogen toe. Eén op de 15 aanvragen die ProxisAzur tegenwoordig ontvangt, gaat over e-books. Hoewel het digitale boek in Vlaanderen nog een heel bescheiden rol speelt (volgens Boek.be amper 0,3% van de totale boekensector), gelooft Jo Vansteenvoort, CEO van ProxisAzur, dat het snel kan gaan: "Zeker als men kijkt naar wat aan de overkant van de oceaan gebeurt: de American Association of Publishers verwacht bijvoorbeeld dat de omzet van de digitale boeken in 2012 die van de gedrukte edities zal overstijgen." 

Anticiperen op lokale marktevoluties

ProxisAzur wijst er trouwens op dat de Belgische uitgevers dit intussen ook begrepen hebben en dat wie nu nog geen e-books aanbiedt, druk bezig is met het digitaliseren van zijn bestaande portfolio. "We waren één van de Belgische pioniers in de onlineverkoop" (Proxis.be ging in 1997 van start in ons land) "en willen ook deze keer anticiperen op de lokale marktevoluties door tijdig te innoveren."

ProxisAzur geeft trouwens verstek op de 75ste Boekenbeurs in Antwerpen: "Het aanbod dat we in Antwerpen kunnen voorleggen, kan enkel afbreuk doen aan onze immense voorraad die zich op slechts één klik bevindt van de boekfanaten", verklaart Vansteenvoort de beslissing, Opvallend: op de boekenbeurs zal Boek.be een speciale gratis e-readingkrant verdelen die lezers moet helpen bij het beantwoorden van de vraag of ze al dan niet de stap naar het digitale lezen willen zetten en, zo ja, hoe dat het beste kan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top