The Read Shop kiest voor omnichannel

The Read Shop kiest voor omnichannel

Boekwinkelketen The Read Shop kiest in zijn nieuwe concept volledig voor omnichannel: The Read Shop 2.0 zal in de winkels dan ook toegang bieden tot het online assortiment van de keten.

400.000 artikelen

Winkels die volgens de nieuwe formule werken krijgen centraal een tafel met daarop een grote tablet. Via die tablet krijgen klanten toegang tot de 400.000 artikelen op de webshop van The Read Shop.

 

Bij RDC, het moederbedrijf achter de franchiseformule van The Read Shop, zien ze winkels in de toekomst dan ook vooral als showroom. Klanten kunnen in de winkel dan niet-voorradige artikelen bestellen en thuis laten bezorgen of later ophalen. Betalen doen ze wel gewoon in de winkel.

 

Bij The Read Shop zien ze wel nog steeds een functie voor de fysieke winkel als meerwaarde ten opzichte van de puur online spelers. "Dat kopje koffie dat wij aanbieden, krijg je niet op het internet", zegt commercieel directeur Allard van Schoneveld aan RetailTrends.

Tags: