Recordjaar voor moederbedrijf Wehkamp

Recordjaar voor moederbedrijf Wehkamp
Het moederbedrijf van Wehkamp heeft het boekjaar afgesloten met records voor de omzet en de winst. Ook het aantal online verkochte producten nam sterk toe, terwijl steeds meer bezoekers hun weg weten te vinden naar Wehkamp.nl en zijn zustersites.

De marktgroei voorbij

Dat blijkt uit voorlopige cijfers die door RFS Holland Holding naar buiten zijn gebracht over het boekjaar dat op 31 maart 2012 is geëindigd. De omzet kwam uit op 548 miljoen euro, wat 12 procent meer is dan een jaar eerder. Daarbij groeiden vooral de online verkopen sterk (+15%). Naar eigen zeggen wordt daarmee de marktgroei van 9 procent ruimschoots overtroffen.

 

De operationele winst nam met 9 procent toe tot 60 miljoen euro, terwijl het totale aantal online verkochte producten toenam tot 15,6 miljoen. Intussen gaat zo'n 7 procent van de bestellingen via mobiele telefoons.

 

Op zoek naar allianties

Topman Paul Nijhof van RFS is meer dan tevreden over de behaalde resultaten en optimistisch over de toekomst. "RFS heeft ook dit boekjaar dat eind maart is afgerond dubbelcijferige groei laten zien met een versnelling van de groei in het tweede halfjaar. Door een consistente dubbelcijferige groei de laatste jaren is RFS een financieel uiterst gezonde onderneming. Dit vormt een solide basis voor verdere groeiversnelling", zegt hij. Die versnelling moet onder meer gebeuren door meer allianties met andere retailers en meer samenwerkingen met A-merken. Daarnaast wordt geïnvesteerd in meer eigen merken.

 

Wehkamp werd onlangs door het moederbedrijf van de markt gehaald, nadat het maanden in de etalage had gestaan. Naast Wehkamp is RFS nog eigenaar van Create2Fit, dat in totaal acht internetwinkels op het gebied van vooral elektronica exploiteert. De groep bezit tevens Fonq.nl, dat onder eigen naam een webwarenhuis is, en 125 andere webwinkels in verschillende landen. Alleen bij dochteronderneming Plasmadiscounter.nl werd een afname van de vraag genoteerd. RFS beschikt naast de online winkels ook nog over een tak die consumentenkredieten voor klanten verzorgt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologisch en betrouwbaar zou zijn.

 

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Back to top