Recordjaar voor moederbedrijf Wehkamp

Recordjaar voor moederbedrijf Wehkamp
Het moederbedrijf van Wehkamp heeft het boekjaar afgesloten met records voor de omzet en de winst. Ook het aantal online verkochte producten nam sterk toe, terwijl steeds meer bezoekers hun weg weten te vinden naar Wehkamp.nl en zijn zustersites.

De marktgroei voorbij

Dat blijkt uit voorlopige cijfers die door RFS Holland Holding naar buiten zijn gebracht over het boekjaar dat op 31 maart 2012 is geëindigd. De omzet kwam uit op 548 miljoen euro, wat 12 procent meer is dan een jaar eerder. Daarbij groeiden vooral de online verkopen sterk (+15%). Naar eigen zeggen wordt daarmee de marktgroei van 9 procent ruimschoots overtroffen.

 

De operationele winst nam met 9 procent toe tot 60 miljoen euro, terwijl het totale aantal online verkochte producten toenam tot 15,6 miljoen. Intussen gaat zo'n 7 procent van de bestellingen via mobiele telefoons.

 

Op zoek naar allianties

Topman Paul Nijhof van RFS is meer dan tevreden over de behaalde resultaten en optimistisch over de toekomst. "RFS heeft ook dit boekjaar dat eind maart is afgerond dubbelcijferige groei laten zien met een versnelling van de groei in het tweede halfjaar. Door een consistente dubbelcijferige groei de laatste jaren is RFS een financieel uiterst gezonde onderneming. Dit vormt een solide basis voor verdere groeiversnelling", zegt hij. Die versnelling moet onder meer gebeuren door meer allianties met andere retailers en meer samenwerkingen met A-merken. Daarnaast wordt geïnvesteerd in meer eigen merken.

 

Wehkamp werd onlangs door het moederbedrijf van de markt gehaald, nadat het maanden in de etalage had gestaan. Naast Wehkamp is RFS nog eigenaar van Create2Fit, dat in totaal acht internetwinkels op het gebied van vooral elektronica exploiteert. De groep bezit tevens Fonq.nl, dat onder eigen naam een webwarenhuis is, en 125 andere webwinkels in verschillende landen. Alleen bij dochteronderneming Plasmadiscounter.nl werd een afname van de vraag genoteerd. RFS beschikt naast de online winkels ook nog over een tak die consumentenkredieten voor klanten verzorgt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top