Recordjaar voor moederbedrijf Wehkamp

Recordjaar voor moederbedrijf Wehkamp
Het moederbedrijf van Wehkamp heeft het boekjaar afgesloten met records voor de omzet en de winst. Ook het aantal online verkochte producten nam sterk toe, terwijl steeds meer bezoekers hun weg weten te vinden naar Wehkamp.nl en zijn zustersites.

De marktgroei voorbij

Dat blijkt uit voorlopige cijfers die door RFS Holland Holding naar buiten zijn gebracht over het boekjaar dat op 31 maart 2012 is geëindigd. De omzet kwam uit op 548 miljoen euro, wat 12 procent meer is dan een jaar eerder. Daarbij groeiden vooral de online verkopen sterk (+15%). Naar eigen zeggen wordt daarmee de marktgroei van 9 procent ruimschoots overtroffen.

 

De operationele winst nam met 9 procent toe tot 60 miljoen euro, terwijl het totale aantal online verkochte producten toenam tot 15,6 miljoen. Intussen gaat zo'n 7 procent van de bestellingen via mobiele telefoons.

 

Op zoek naar allianties

Topman Paul Nijhof van RFS is meer dan tevreden over de behaalde resultaten en optimistisch over de toekomst. "RFS heeft ook dit boekjaar dat eind maart is afgerond dubbelcijferige groei laten zien met een versnelling van de groei in het tweede halfjaar. Door een consistente dubbelcijferige groei de laatste jaren is RFS een financieel uiterst gezonde onderneming. Dit vormt een solide basis voor verdere groeiversnelling", zegt hij. Die versnelling moet onder meer gebeuren door meer allianties met andere retailers en meer samenwerkingen met A-merken. Daarnaast wordt geïnvesteerd in meer eigen merken.

 

Wehkamp werd onlangs door het moederbedrijf van de markt gehaald, nadat het maanden in de etalage had gestaan. Naast Wehkamp is RFS nog eigenaar van Create2Fit, dat in totaal acht internetwinkels op het gebied van vooral elektronica exploiteert. De groep bezit tevens Fonq.nl, dat onder eigen naam een webwarenhuis is, en 125 andere webwinkels in verschillende landen. Alleen bij dochteronderneming Plasmadiscounter.nl werd een afname van de vraag genoteerd. RFS beschikt naast de online winkels ook nog over een tak die consumentenkredieten voor klanten verzorgt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top