Reorganisatie Neckermann kost meer banen dan verwacht | RetailDetail

Reorganisatie Neckermann kost meer banen dan verwacht

Reorganisatie Neckermann kost meer banen dan verwacht

Neckermann.com heeft nog geen investeerders gevonden om de eigen toekomst in de Benelux veilig te stellen. Wel is duidelijk dat de afgelopen zomer aangekondigde reorganisatie meer banen gaat kosten dan eerder gemeld. In totaal moeten er 172 mensen bij de Benelux-organisatie.

Exit papieren catalogus

De mededeling over de invulling van de reorganisatie werd afgelopen vrijdag aan het personeel gedaan. Neckermann stopt met de traditionele catalogus en gaat alleen nog verder als online winkel. Neckermann in Duitsland ging eind september al failliet. Sindsdien wordt er koortsachtig gewerkt aan een zelfstandige toekomst van de activiteiten in Nederland en België. Volgens Neckermann wordt er nog steeds met partijen gesproken, maar is er nog niets concreet.



Volgens topman Kurt Staelens zijn de Nederlandse activiteiten 'structureel gezond', als het bedrijf de stap kan maken naar een puur e-commercebedrijf. Ook wordt de inkoop van mode op een nieuwe manier georganiseerd, waardoor er in Nederland en België banen verdwijnen. Neckermann was in Nederland in 2011 goed voor 71 miljoen euro aan online omzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top