Reorganisatie Neckermann kost meer banen dan verwacht

Reorganisatie Neckermann kost meer banen dan verwacht

Neckermann.com heeft nog geen investeerders gevonden om de eigen toekomst in de Benelux veilig te stellen. Wel is duidelijk dat de afgelopen zomer aangekondigde reorganisatie meer banen gaat kosten dan eerder gemeld. In totaal moeten er 172 mensen bij de Benelux-organisatie.

Exit papieren catalogus

De mededeling over de invulling van de reorganisatie werd afgelopen vrijdag aan het personeel gedaan. Neckermann stopt met de traditionele catalogus en gaat alleen nog verder als online winkel. Neckermann in Duitsland ging eind september al failliet. Sindsdien wordt er koortsachtig gewerkt aan een zelfstandige toekomst van de activiteiten in Nederland en België. Volgens Neckermann wordt er nog steeds met partijen gesproken, maar is er nog niets concreet.



Volgens topman Kurt Staelens zijn de Nederlandse activiteiten 'structureel gezond', als het bedrijf de stap kan maken naar een puur e-commercebedrijf. Ook wordt de inkoop van mode op een nieuwe manier georganiseerd, waardoor er in Nederland en België banen verdwijnen. Neckermann was in Nederland in 2011 goed voor 71 miljoen euro aan online omzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Back to top