Ruim 700 Albert Heijns krijgen afhaalpunt bol.com

Ruim 700 Albert Heijns krijgen afhaalpunt bol.com

Over twee maanden zullen bijna alle vestigingen van Albert Heijn beschikken over een afhaalpunt voor Bol.com. Momenteel staat dat aantal nog op 59, maar met deze enorme uitbreiding zal het totaal op meer dan 700 komen.

Ook gratis retour

De click-&-collect service van Albert Heijn en Bol.com houdt in dat bestellingen van meer dan 20 euro gratis kunnen worden afgehaald bij een supermarkt in je buurt. Voor bestellingen onder 20 euro wordt 1,99 euro verzending aangerekend. Klanten die niet tevreden zijn over hun product, kunnen het ook gratis retourneren door het terug in te leveren bij Albert Heijn.

 

De volgende acht weken zal het aanbod danig uitbreiden. Het wordt geen uitsluitend Nederlandse aangelegenheid, want ook de Belgische vestigingen krijgen een afhaalpunt van bol.com. Om voldoende opslagruimte te creëren voor de bestellingen zullen er permante opslagruimtes komen in de winkels. Het personeel zal ook extra opleiding krijgen om de bestellingen te verhandelen.

De technologie zal geleverd worden door Kiala, dat ook al zijn eigen afhaalpuntennetwerk heeft. Marketingdirecteur van Ahold Michel Schaeffer is in ieder geval trots op het netwerk. “Als enige in Nederland bieden wij een aflevernetwerk van zevenhonderd punten, in winkels die zes of zeven dagen per week van vroeg tot laat geopend zijn”, vertelde hij aan Twinkle.

 

Opvallend: net vandaag lanceert Bol.com 20.000 nieuwe artikelen in zijn webwoonwinkel. De meeste daarvan zullen echter niet afgeleverd kunnen worden bij de nieuwe afhaalpunten in Albert Heijns: daarvoor zijn ze volgens de verzendvoorwaarden simpelweg te groot...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top