Saleduck breidt uit naar Azië | RetailDetail

Saleduck breidt uit naar Azië

Saleduck breidt uit naar Azië

De Amsterdamse start-up Saleduck gaat uitbreiden naar Azië en een kantoor openen in Kuala Lumpur. Saleduck is een website die verschillende online aanbiedingen en kortingen verzamelt op één pagina.

Grootste markt ter wereld

“De Aziatische e-commercemarkt is met 770 miljard inmiddels veruit de grootste ter wereld. Ook de groei van 44% in 2014 is vele malen sterker dan in de rest van de wereld. De beslissing was dus snel gemaakt.” zegt CEO Domingo Karsten.

 

Saleduck heeft gekozen voor Maleisië, omdat het daar de MSC-status kon verkrijgen. Die wordt door de Maleisische overheid uitgereikt om innovatieve multimedia bedrijven en start-ups grote bedrijfsmatige voordelen te bieden. “Het klimaat voor start-ups is verrassend goed in Maleisië. We kunnen hier makkelijk zaken doen, zeker nu de lokale overheid onze ambitieuze plannen beloond heeft met de fel begeerde MSC status.”

 

Saleduck is daarnaast ook bezig met het verzekeren van externe investeringen. Tot nu toe werd de start-up gefinancierd uit eigen middelen, maar Saleduck gaat nu op zoek naar een financiële injectie van 500.000 euro. De website is momenteel beschikbaar in België, Denemarken, Finland, Maleisië, Noorwegen, Oostenrijk, Singapore, Turkije, Zweden en Zwitserland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Zalmprijzen verdrievoudigd door vraag uit Azië

28/05/2018

De zalmprijzen stijgen fors: zalm uit Noorwegen is in de afgelopen vijf jaar liefst drie maal duurder geworden. Vooral de groeiende vraag uit Azië zorgt daarvoor, al hadden ook de kwekers tegenslagen.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.