Samsung lanceert betaaloptie voor smart tv’s | RetailDetail

Samsung lanceert betaaloptie voor smart tv’s

Samsung lanceert betaaloptie voor smart tv’s

Het Koreaanse Samsung heeft een betaaloptie gelanceerd op zijn smart tv’s. Gebruikers kunnen met Samsung Checkout aankopen op hun televisie met hun afstandsbediening afhandelen. Het systeem is meteen beschikbaar in 53 landen.

“Eén gemakkelijk pakket”

Wie gebruik wil maken van Samsung Checkout moet eerst zijn tv linken aan een PayPal-account of de gegevens van een betaalkaart invoeren. Daarna moet een pincode van vier cijfers ingegeven worden, waarmee bestellingen later bevestigd kunnen worden. Samsung Checkout zal enkel werken op smart tv’s die sinds 2014 op de markt zijn. Sindsdien zou Samsung wereldwijd wel al zestig miljoen van dergelijke toestellen verkocht hebben.

 

“Voor consumenten is de mogelijkheid om producten, apps en services rechtstreeks te kopen via hun tv’s een veel uitgebreidere ervaring, die veel aspecten van het leven samenbrengt in één gemakkelijk pakket”, zegt Samsung over zijn keuze om de service op de markt te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Albert Heijn Hoofddorp laat Coca-Cola aan huis leveren

29/06/2018

Coca-Cola experimenteert in de Albert Heijn van Hoofddorp met een bezorgscherm: klanten kunnen in de supermarkt grote verpakkingen frisdrank bestellen en gratis thuis laten leveren.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.