Sarenza verkoopt 60% meer in Nederland

Sarenza verkoopt 60% meer in Nederland

De Franse webwinkel Sarenza heeft tijdens de uitverkoop in Nederland 60% meer schoenen en lederwaren verkocht dan tijdens dezelfde periode van 2012. Eind dit jaar wil het bedrijf 3 miljoen klanten hebben, nu zijn dat er ongeveer 2,5 miljoen. Samen zorgden zij voor een omzet van 131 miljoen euro.

Actief sinds 2012

Het totale bedrag per bestelling lag in Nederland ook 4% hoger dan vorig jaar. Vooral sneakers, sandalen en slippers waren populair. Bij de merken werd de top drie uitgemaakt door All Stars, Havaianas en Nike.

 

Sarenza is sinds april 2012 actief op de Nederlandse markt. In maart 2013 kwam er ook een Belgische website bij, maar daarvan wilden de Fransen nog geen resultaten bekendmaken. In totaal is Sarenza nu actief in 25 markten en heeft daar inmiddels meer dan zeven miljoen producten verkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top