Sarenza verkoopt 60% meer in Nederland

Sarenza verkoopt 60% meer in Nederland

De Franse webwinkel Sarenza heeft tijdens de uitverkoop in Nederland 60% meer schoenen en lederwaren verkocht dan tijdens dezelfde periode van 2012. Eind dit jaar wil het bedrijf 3 miljoen klanten hebben, nu zijn dat er ongeveer 2,5 miljoen. Samen zorgden zij voor een omzet van 131 miljoen euro.

Actief sinds 2012

Het totale bedrag per bestelling lag in Nederland ook 4% hoger dan vorig jaar. Vooral sneakers, sandalen en slippers waren populair. Bij de merken werd de top drie uitgemaakt door All Stars, Havaianas en Nike.

 

Sarenza is sinds april 2012 actief op de Nederlandse markt. In maart 2013 kwam er ook een Belgische website bij, maar daarvan wilden de Fransen nog geen resultaten bekendmaken. In totaal is Sarenza nu actief in 25 markten en heeft daar inmiddels meer dan zeven miljoen producten verkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top