Scheer & Foppen breidt online portfolio uit

Scheer & Foppen breidt online portfolio uit
Elektronicaketen Scheer & Foppen breidt zijn gamma uit met de webshop Koopjeskampioen.nl, die door het bedrijf wordt ingezet als prijsvechter. Het is al de vierde webshop voor Scheer & Foppen.

Koopjeskampioen.nl was met een geschatte omzet van 11,3 miljoen in 2010 de nummer zestig in het Twinkle 100-overzicht van de grootste webwinkels van Nederland. De vorige uitbater slaagde er echter niet in het hoofd boven water te houden en ging vorig jaar failliet. De domeinnaam kwam daarna terecht bij een internetbureau, van wie Scheer & Foppen het domein recent heeft overgenomen.

 

Het domein zal worden gebruikt als prijsvechter naast de meer premium-gerichte webwinkels Internetshop.nl, Bobshop.nl en Modern.nl. Kopers kunnen producten thuis laten bezorgen of afhalen op het hoofdkantoor van Scheer & Foppen. Het winkelnetwerk wordt echter niet ingezet. Scheer & Foppen is al goed voor een online omzet van 38,9 miljoen, waarmee het in 2010 de nummer 24 was in de toplijst van het vakblad Twinkle. Koopjeskampioen moet voor nieuwe groei zorgen.

 

Scheer & Foppen maakt zich weinig zorgen over het gevolg van het faillissement voor de reputatie van de nieuwe webwinkel. "Koopjeskampioen is altijd een betrouwbaar merk geweest. Het heeft relatief weinig schade geleden omdat het met stille trom offline is gegaan", zegt e-commerce manager Henk Gankema van Scheer & Foppen tegen Twinkle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top