Scheer & Foppen breidt online portfolio uit

Scheer & Foppen breidt online portfolio uit
Elektronicaketen Scheer & Foppen breidt zijn gamma uit met de webshop Koopjeskampioen.nl, die door het bedrijf wordt ingezet als prijsvechter. Het is al de vierde webshop voor Scheer & Foppen.

Koopjeskampioen.nl was met een geschatte omzet van 11,3 miljoen in 2010 de nummer zestig in het Twinkle 100-overzicht van de grootste webwinkels van Nederland. De vorige uitbater slaagde er echter niet in het hoofd boven water te houden en ging vorig jaar failliet. De domeinnaam kwam daarna terecht bij een internetbureau, van wie Scheer & Foppen het domein recent heeft overgenomen.

 

Het domein zal worden gebruikt als prijsvechter naast de meer premium-gerichte webwinkels Internetshop.nl, Bobshop.nl en Modern.nl. Kopers kunnen producten thuis laten bezorgen of afhalen op het hoofdkantoor van Scheer & Foppen. Het winkelnetwerk wordt echter niet ingezet. Scheer & Foppen is al goed voor een online omzet van 38,9 miljoen, waarmee het in 2010 de nummer 24 was in de toplijst van het vakblad Twinkle. Koopjeskampioen moet voor nieuwe groei zorgen.

 

Scheer & Foppen maakt zich weinig zorgen over het gevolg van het faillissement voor de reputatie van de nieuwe webwinkel. "Koopjeskampioen is altijd een betrouwbaar merk geweest. Het heeft relatief weinig schade geleden omdat het met stille trom offline is gegaan", zegt e-commerce manager Henk Gankema van Scheer & Foppen tegen Twinkle.

Tags: