Scheer & Foppen breidt online portfolio uit

Scheer & Foppen breidt online portfolio uit
Elektronicaketen Scheer & Foppen breidt zijn gamma uit met de webshop Koopjeskampioen.nl, die door het bedrijf wordt ingezet als prijsvechter. Het is al de vierde webshop voor Scheer & Foppen.

Koopjeskampioen.nl was met een geschatte omzet van 11,3 miljoen in 2010 de nummer zestig in het Twinkle 100-overzicht van de grootste webwinkels van Nederland. De vorige uitbater slaagde er echter niet in het hoofd boven water te houden en ging vorig jaar failliet. De domeinnaam kwam daarna terecht bij een internetbureau, van wie Scheer & Foppen het domein recent heeft overgenomen.

 

Het domein zal worden gebruikt als prijsvechter naast de meer premium-gerichte webwinkels Internetshop.nl, Bobshop.nl en Modern.nl. Kopers kunnen producten thuis laten bezorgen of afhalen op het hoofdkantoor van Scheer & Foppen. Het winkelnetwerk wordt echter niet ingezet. Scheer & Foppen is al goed voor een online omzet van 38,9 miljoen, waarmee het in 2010 de nummer 24 was in de toplijst van het vakblad Twinkle. Koopjeskampioen moet voor nieuwe groei zorgen.

 

Scheer & Foppen maakt zich weinig zorgen over het gevolg van het faillissement voor de reputatie van de nieuwe webwinkel. "Koopjeskampioen is altijd een betrouwbaar merk geweest. Het heeft relatief weinig schade geleden omdat het met stille trom offline is gegaan", zegt e-commerce manager Henk Gankema van Scheer & Foppen tegen Twinkle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top