Scheer & Foppen breidt online portfolio uit

Scheer & Foppen breidt online portfolio uit
Elektronicaketen Scheer & Foppen breidt zijn gamma uit met de webshop Koopjeskampioen.nl, die door het bedrijf wordt ingezet als prijsvechter. Het is al de vierde webshop voor Scheer & Foppen.

Koopjeskampioen.nl was met een geschatte omzet van 11,3 miljoen in 2010 de nummer zestig in het Twinkle 100-overzicht van de grootste webwinkels van Nederland. De vorige uitbater slaagde er echter niet in het hoofd boven water te houden en ging vorig jaar failliet. De domeinnaam kwam daarna terecht bij een internetbureau, van wie Scheer & Foppen het domein recent heeft overgenomen.

 

Het domein zal worden gebruikt als prijsvechter naast de meer premium-gerichte webwinkels Internetshop.nl, Bobshop.nl en Modern.nl. Kopers kunnen producten thuis laten bezorgen of afhalen op het hoofdkantoor van Scheer & Foppen. Het winkelnetwerk wordt echter niet ingezet. Scheer & Foppen is al goed voor een online omzet van 38,9 miljoen, waarmee het in 2010 de nummer 24 was in de toplijst van het vakblad Twinkle. Koopjeskampioen moet voor nieuwe groei zorgen.

 

Scheer & Foppen maakt zich weinig zorgen over het gevolg van het faillissement voor de reputatie van de nieuwe webwinkel. "Koopjeskampioen is altijd een betrouwbaar merk geweest. Het heeft relatief weinig schade geleden omdat het met stille trom offline is gegaan", zegt e-commerce manager Henk Gankema van Scheer & Foppen tegen Twinkle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand met de hulp van de Amerikaanse startup Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo

01/08/2017

Lidl gaat in Venlo een nieuw distributiecentrum openen, dat dienst moet doen om klanten van de webshop te bedienen. Het zou daarbij gaan over een internationaal project, dat dus niet uitgaat van Lidl Nederland.

Amazon zet eigen afhaalkluisjes bij consumenten thuis

31/07/2017

Amazon heeft The Hub voorgesteld, een eigen systeem van afhaalkluisjes die overal kunnen worden geplaatst. De kluisjes zijn er in verschillende maten en kunnen zowel in gebouwen als buiten gezet worden.

Winst Amazon krijgt flinke klap

28/07/2017

De winst van het Amerikaanse Amazon is in het tweede kwartaal fors teruggevallen. Hij was bovendien zelfs nog een stuk lager dan wat analisten verwacht hadden. De omzet steeg wel opnieuw met een kwart.

Back to top