Scheer & Foppen breidt online portfolio uit

Scheer & Foppen breidt online portfolio uit
Elektronicaketen Scheer & Foppen breidt zijn gamma uit met de webshop Koopjeskampioen.nl, die door het bedrijf wordt ingezet als prijsvechter. Het is al de vierde webshop voor Scheer & Foppen.

Koopjeskampioen.nl was met een geschatte omzet van 11,3 miljoen in 2010 de nummer zestig in het Twinkle 100-overzicht van de grootste webwinkels van Nederland. De vorige uitbater slaagde er echter niet in het hoofd boven water te houden en ging vorig jaar failliet. De domeinnaam kwam daarna terecht bij een internetbureau, van wie Scheer & Foppen het domein recent heeft overgenomen.

 

Het domein zal worden gebruikt als prijsvechter naast de meer premium-gerichte webwinkels Internetshop.nl, Bobshop.nl en Modern.nl. Kopers kunnen producten thuis laten bezorgen of afhalen op het hoofdkantoor van Scheer & Foppen. Het winkelnetwerk wordt echter niet ingezet. Scheer & Foppen is al goed voor een online omzet van 38,9 miljoen, waarmee het in 2010 de nummer 24 was in de toplijst van het vakblad Twinkle. Koopjeskampioen moet voor nieuwe groei zorgen.

 

Scheer & Foppen maakt zich weinig zorgen over het gevolg van het faillissement voor de reputatie van de nieuwe webwinkel. "Koopjeskampioen is altijd een betrouwbaar merk geweest. Het heeft relatief weinig schade geleden omdat het met stille trom offline is gegaan", zegt e-commerce manager Henk Gankema van Scheer & Foppen tegen Twinkle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5 procent steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Back to top