Schoenenreus laat webshop aan DHL over

Schoenenreus laat webshop aan DHL over
Schoenenreus heeft logistiek dienstverlener DHL ingeschakeld voor het afhandelen van alle bestellingen via de webwinkel van het bedrijf. Die laatste zal de orders verwerken, de kredietwaardigheid van klanten controleren en de leverbaarheid nagaan. Daarnaast zal de distributeur instaan voor de verpakking en levering van paketten, de afwikkeling van retouren en - indien nodig - ook voor incasso.

De DHL-vestiging in Nieuwegein gaat functioneren als het online filiaal van Schoenenreus: van hieruit wordt de distributie van schoenen en aanverwante productgen verzorgd. DHL werkt op zijn beurt samen met het fulfilmentbedrijf MISI en zet zelf behalve magazijnmedewerkers ook logistieke specialisten en helpdeskmedewerkers in.

 

Informatie blijft bij Schoenenreus

De webwinkel blijft gekoppeld aan de informaticasystemen van Schoenenreus. Daardoor worden de klantendata van de schoenenretailer steeds weer verrijkt met informatie over het online koopgedrag van klanten. Schoenenreus belevert het centrum van DHL in Nieuwegein rechtstreeks vanuit het centrale magazijn in Uden. DHL-dochter Selektvracht komt uiteindelijk aan de deur bij de klant voor de bezorging van de bestellingen.

 

"Door DHL in te zetten kunnen we ons blijven concentreren op datgene waar we zelf goed in zijn: zorgen voor een scherp geprijsd assortiment dat voldoet aan de wensen van onze klanten", zegt René de Lege, algemeen directeur van Schoenenreus in een toelichting.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top