Schoenenreus laat webshop aan DHL over

Schoenenreus laat webshop aan DHL over
Schoenenreus heeft logistiek dienstverlener DHL ingeschakeld voor het afhandelen van alle bestellingen via de webwinkel van het bedrijf. Die laatste zal de orders verwerken, de kredietwaardigheid van klanten controleren en de leverbaarheid nagaan. Daarnaast zal de distributeur instaan voor de verpakking en levering van paketten, de afwikkeling van retouren en - indien nodig - ook voor incasso.

De DHL-vestiging in Nieuwegein gaat functioneren als het online filiaal van Schoenenreus: van hieruit wordt de distributie van schoenen en aanverwante productgen verzorgd. DHL werkt op zijn beurt samen met het fulfilmentbedrijf MISI en zet zelf behalve magazijnmedewerkers ook logistieke specialisten en helpdeskmedewerkers in.

 

Informatie blijft bij Schoenenreus

De webwinkel blijft gekoppeld aan de informaticasystemen van Schoenenreus. Daardoor worden de klantendata van de schoenenretailer steeds weer verrijkt met informatie over het online koopgedrag van klanten. Schoenenreus belevert het centrum van DHL in Nieuwegein rechtstreeks vanuit het centrale magazijn in Uden. DHL-dochter Selektvracht komt uiteindelijk aan de deur bij de klant voor de bezorging van de bestellingen.

 

"Door DHL in te zetten kunnen we ons blijven concentreren op datgene waar we zelf goed in zijn: zorgen voor een scherp geprijsd assortiment dat voldoet aan de wensen van onze klanten", zegt René de Lege, algemeen directeur van Schoenenreus in een toelichting.

Tags: