Showroomprivé koopt Italiaanse nummer twee

Showroomprivé koopt Italiaanse nummer twee

Showroomprivé koopt Italiaanse nummer twee

De Franse online shopping community Showroomprivé heeft Saldi Privati, het nummer twee van de flashverkopen in Italië, gekocht. De Fransen leggen in eerste instantie 28 miljoen euro op tafel, met een resultaatsgebonden ‘bonus’ van 10 miljoen euro in 2019.

400 afhaalpunten in 200 steden

Showroomprivé, dat tien jaar geleden werd opgericht en vorig jaar naar de beurs trok, mag zich de nieuwe eigenaar van Saldi Privati noemen. Die webshop was tot nog toe eigendom van het Milanese Banzai en draait een jaaromzet van om en bij de 45 miljoen euro. Ter vergelijking: Showroomprivé boekte vorig jaar een omzet van 443 miljoen euro, ruim een kwart meer dan het jaar voordien. Showroomprivé zal zowel de naam als het lokale team behouden.

 

Saldi Privati is het nummer twee in Italië, na het Spaanse Privalia. Die laatste is eigendom van het ook al Franse Vente-privée, de veel grotere concurrent van Showroomprivé. Vente-privée realiseerde in 2014 een groepsomzet van twee miljard euro.

 

Een van dé logistieke troeven van het Italiaanse bedrijf is zijn netwerk van meer dan 400 afhaalpunten in ongeveer 200 steden, waardoor de site levering in 48 uur kan garanderen. De overname van Saldi Privati moet eind november rond zijn en verhoogt de internationale omzet met 15 à 20%. De Fransen willen tegen 2018 een kwart van de totale omzet genereren buiten hun thuismarkt. De online shopping community, tot nog toe actief in negen landen (waaronder sinds 2011 ook België en Nederland), claimt een slordige 24 miljoen leden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Lidl aansprakelijk voor zelfdoding medewerker

05/07/2018

Discountketen Lidl is in Frankrijk aansprakelijk gesteld voor de zelfdoding van een onderhoudstechnicus in een distributiecentrum, intussen drie jaar geleden.

Tesco doet het met Carrefour in nieuw inkoopverbond

02/07/2018

Tesco en Carrefour starten samen een inkoopalliantie: de retailreuzen gaan zowel merkproducten als huismerkassortiment samen inkopen. Ook op dienstenleveranciers stappen de retailer voortaan samen af.

Auchan, Casino en Metro vormen nieuwe inkoopalliantie

02/07/2018

De Franse retailkleppers Auchan, Casino en Schiever gaan in zee met Metro om een nieuwe inkoopgroepering te creëren. Via de alliantie, Horizon genaamd, zullen de supermarktketens zowel in Frankrijk als daarbuiten samen inkopen. 

Fnac Darty wil speelgoedketen La Grande Récré overnemen

28/06/2018

De Franse entertainment- en elektroketen Fnac Darty wil de noodlijdende speelgoedketen La Grande Récré overnemen. Een streep door de rekening van Ludendo, de eigenaar van de speelgoedketen, want die wil zelf een doorstart realiseren.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.