Sjoprz-app vergelijkt prijzen supermarkten | RetailDetail

Sjoprz-app vergelijkt prijzen supermarkten

Sjoprz-app vergelijkt prijzen supermarkten

Sjoprz lanceert een gratis app waarmee gebruikers prijzen, aanbiedingen en voedingswaarden van producten bij supermarkten kunnen vergelijken. Sjoprz wil ook drogisterijen, lokale groenteboeren en bakkers in de app gaan opnemen.

Slim en transparant boodschappen doen

In de app zitten de prijzen en voedingswaarden van ruim 80.000 artikelen die in Nederlandse supermarkten te koop zijn. De gebruikers leveren de input door artikelinformatie toe te voegen. Sjoprz wil hiermee binnen een jaar volledig en actueel zijn. Ook uitbreiden van het platform met andere lokale ondernemers hangt af van de gebruikers.

 

Sjoprz berekent bij welke winkel de gebruiker op het moment van boodschappen doen het goedkoopst uit is. Soms betekent dit dat hij meerdere winkels moet bezoeken: dan helpt de app om per winkel een boodschappenlijstje te ordenen. De app wil met het maken van de boodschappenlijst en het vergelijken van actuele prijzen, aanbiedingen en voedingswaardes boodschappen doen slim en transparant maken.

 

Sjopdealz en personal coach

De gebruiker ontvangt ook nog 'sjopdealz': extra voordeeltjes in geld of andere bonusvormen. Scannen van de kassabon levert extra korting op en de app meldt ook wanneer een favoriet product in de aanbieding is. Sjoprz wil straks de klant ook als personal coach begeleiden, bijvoorbeeld om te besparen of duurzamer in te kopen, maar ook om gezondheidsdoelen te bereiken. Dit gebeurt op basis van zijn verzamelde boodschappendata.

 

Sjoprz is een initiatief van Gaspard Jaspars. Hij berekende dat hij voor zijn gezin met vier kinderen jaarlijks 14.000 euro en minstens 2,5 uur per week tijd besteedt aan boodschappen doen. De ondernemer wil zeker weten dat hij goedkoop en gezond inkoopt.

 

Het verdienmodel van Sjoprz bestaat uit de sjopdealz, advertenties, marktonderzoek en in de toekomst ook het verkopen via het Sjoprz-platform. Als de lokale slager bijvoorbeeld is aangesloten, kan de gebruiker aan hem zijn boodschappenlijst doorgeven. Zo helpt de app de gebruiker om slimmer boodschappen te doen en winkels om de klant slimmer te bereiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.