Sligro vergroot belang in Superdirect | RetailDetail

Sligro vergroot belang in Superdirect

Sligro vergroot belang in Superdirect

Sligro heeft een groter aandeel genomen in de afhaaldienst Superdirect: het bedrijf heeft zijn belang van 25 procent opgevoerd tot 37,5 procent. In de toekomst kan het zelfs nog stijgen tot 49 procent, weet FD.

Ervaring opdoen

Directievoorzitter Koen Slippens meldde het nieuws in een verdere toelichting op de resultaten van het eerste half jaar van 2013. Sligro kiest bewust voor Superdirect als partner, om ervaring op te doen in e-commerce en het gebruik van afhaalpunten. Superdirect krijgt daarvoor de voorkeur op de vestigingen van Sligro of de supermarkten van Emté, die in handen zijn van Sligro. Het concept van de afhaaldienst wordt momenteel nog getest in een vestiging in Eindhoven.

 

De prijzen en de promoties van Superdirect zullen compleet los staan van Emté, al zal Superdirect ook producten verkopen uit het aanbod van Emté. Momenteel hebben de kleine groep testers toegang tot ongeveer 6.000 producten in de online winkel van Superdirect.

 

38 seconden

Koen Slippens ontkent aan Levensmiddelenkrant ook dat er sprake zou zijn van een uitgestelde algemene opening van Superdirect. Het afhaalpunt zal na de zomer voor het grote publiek geopend worden. Hij vertelde tevens met trots dat een klant van Superdirect binnen 38 seconden zijn bestelling binnen heeft.

 

Sligro werd in 1935 opgericht en is een groothandel in voeding. Momenteel heeft Sligro 45 vestigingen in Nederland, met daarnaast ook nog 11 bezorglocaties. Tot de groep behoren Sligro, Emté Supermarkten en Van Hoeckel. De groep beschikt ook nog over een aantal productiebedrijven en ze heeft belangen in een aantal ondernemingen, zoals Spar Holding.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.