Sligro vergroot belang in Superdirect

Sligro vergroot belang in Superdirect

Sligro heeft een groter aandeel genomen in de afhaaldienst Superdirect: het bedrijf heeft zijn belang van 25 procent opgevoerd tot 37,5 procent. In de toekomst kan het zelfs nog stijgen tot 49 procent, weet FD.

Ervaring opdoen

Directievoorzitter Koen Slippens meldde het nieuws in een verdere toelichting op de resultaten van het eerste half jaar van 2013. Sligro kiest bewust voor Superdirect als partner, om ervaring op te doen in e-commerce en het gebruik van afhaalpunten. Superdirect krijgt daarvoor de voorkeur op de vestigingen van Sligro of de supermarkten van Emté, die in handen zijn van Sligro. Het concept van de afhaaldienst wordt momenteel nog getest in een vestiging in Eindhoven.

 

De prijzen en de promoties van Superdirect zullen compleet los staan van Emté, al zal Superdirect ook producten verkopen uit het aanbod van Emté. Momenteel hebben de kleine groep testers toegang tot ongeveer 6.000 producten in de online winkel van Superdirect.

 

38 seconden

Koen Slippens ontkent aan Levensmiddelenkrant ook dat er sprake zou zijn van een uitgestelde algemene opening van Superdirect. Het afhaalpunt zal na de zomer voor het grote publiek geopend worden. Hij vertelde tevens met trots dat een klant van Superdirect binnen 38 seconden zijn bestelling binnen heeft.

 

Sligro werd in 1935 opgericht en is een groothandel in voeding. Momenteel heeft Sligro 45 vestigingen in Nederland, met daarnaast ook nog 11 bezorglocaties. Tot de groep behoren Sligro, Emté Supermarkten en Van Hoeckel. De groep beschikt ook nog over een aantal productiebedrijven en ze heeft belangen in een aantal ondernemingen, zoals Spar Holding.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top