Spar begint proef met websupermarkt

Spar begint proef met websupermarkt

Buurtwinkelketen Spar is donderdag op zeven plaatsen een proef begonnen met een websupermarkt. Klanten kunnen hun boodschappen online bestellen en deze vervolgens laten bezorgen of in de winkel afhalen. Na de zomer moeten meer plaatsen volgen.

Na de zomer volledige service

In de winkels in Heelsum, Haps, Vogelenzang, Hoogwoud, Waddinxveen, Milsbeek en Wageningen test Spar een webomgeving die in het afgelopen jaar is ontwikkeld. Vooralsnog is het assortiment beperkt, maar na de zomer moet alles wat in Spar-winkels te koop is ook online beschikbaar zijn.


De online prijzen zijn gelijk aan die in de winkel en wie voor meer dan vijftig euro bestelt of de boodschappen komt afhalen, betaalt geen kosten. Bij bestellingen beneden de vijftig euro wordt 4,95 euro aan bezorgkosten in rekening gebracht.

 

"Boodschappen doen wordt een makkie"

Sjaak Kranendonk, algemeen directeur van Spar: "Met ons netwerk van Spar- en Attent-winkels hebben we de beschikking over meer dan 400 mini-distributiecentra en afhaalpunten. Bijna al onze ondernemers bezorgen al bij bedrijven en bij consumenten aan huis met artikelen uit de winkel. Dat ging in de regel nog via lijstjes, telefoon, e-mail en zelfs nog per fax. Via ‘Spar Online’ wordt boodschappen doen nu echt een makkie."

 

Spar gaat de orders rechtstreeks in de winkels verzorgen. "We testen de komende weken ook of het haalbaar is om nog dezelfde dag de bestelling te kunnen afleveren. In de praktijk van de huidige bezorgdiensten gebeurt dit namelijk al", aldus Kranendonk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top