Spar begint proef met websupermarkt | RetailDetail

Spar begint proef met websupermarkt

Spar begint proef met websupermarkt

Buurtwinkelketen Spar is donderdag op zeven plaatsen een proef begonnen met een websupermarkt. Klanten kunnen hun boodschappen online bestellen en deze vervolgens laten bezorgen of in de winkel afhalen. Na de zomer moeten meer plaatsen volgen.

Na de zomer volledige service

In de winkels in Heelsum, Haps, Vogelenzang, Hoogwoud, Waddinxveen, Milsbeek en Wageningen test Spar een webomgeving die in het afgelopen jaar is ontwikkeld. Vooralsnog is het assortiment beperkt, maar na de zomer moet alles wat in Spar-winkels te koop is ook online beschikbaar zijn.


De online prijzen zijn gelijk aan die in de winkel en wie voor meer dan vijftig euro bestelt of de boodschappen komt afhalen, betaalt geen kosten. Bij bestellingen beneden de vijftig euro wordt 4,95 euro aan bezorgkosten in rekening gebracht.

 

"Boodschappen doen wordt een makkie"

Sjaak Kranendonk, algemeen directeur van Spar: "Met ons netwerk van Spar- en Attent-winkels hebben we de beschikking over meer dan 400 mini-distributiecentra en afhaalpunten. Bijna al onze ondernemers bezorgen al bij bedrijven en bij consumenten aan huis met artikelen uit de winkel. Dat ging in de regel nog via lijstjes, telefoon, e-mail en zelfs nog per fax. Via ‘Spar Online’ wordt boodschappen doen nu echt een makkie."

 

Spar gaat de orders rechtstreeks in de winkels verzorgen. "We testen de komende weken ook of het haalbaar is om nog dezelfde dag de bestelling te kunnen afleveren. In de praktijk van de huidige bezorgdiensten gebeurt dit namelijk al", aldus Kranendonk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top