Spectaculaire toename mobiele retail zoekopdrachten | RetailDetail

Spectaculaire toename mobiele retail zoekopdrachten

Spectaculaire toename mobiele retail zoekopdrachten


Het aantal online zoekopdrachten over retail in het Verenigd Koninkrijk op mobiele telefoons is tijdens het derde kwartaal 2011 35% gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. 

Volgens de laatste cijfers van de BRC-Google Online Retail Monitor is de toename ver een heel jaar zelfs maar liefst 168%. Een op de tien zoekopdrachten naar retail wordt vandaag gedaan vanaf een mobiele telefoon. 

Het is weinig verrassend dat  Londen de meeste retail-opzoekers kent: 35% van het totaal. Het aantal buitenlandse consumenten op zoek naar Britse retailers steeg met 34% ten opzichte van 2010 in dezelfde periode, vooral in Rusland, Pakistan en Mexico. De BRC-Monitor zegt dat de Britse retailers zich in toenemende mate richten op de groeiende internationale verkoop in opkomende markten. De sterke toename van de zoekopdrachten uit het buitenland bevestigt de groeimogelijkheden. 

Het aantal Britse consumenten op zoek naar buitenlandse retailers groeide met 78%. Algemeen directeur Stephen Robertson van de BRC: "De toenemende druk op de huishoudbudgetten zal voor meer retail-zoekopdrachten zorgen. Consumenten zullen meer en meer prijzen vergelijken en daardoor invloed uitoefenen op de marktwaarde. In vergelijking met traditionele verkoopkanalen groeit online verkoop veel sneller. We zien ook een verschuiving naar verkoop via smartphones en tablets."

Recepten behoorden tot de meest gezochte onderwerpen tussen juli en september. De anderen waren bedden, jurken, bloemen, HP Touchpad, iPad, iPhone 5, Lego, trouwjurken en Xbox.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.