Spectaculaire toename mobiele retail zoekopdrachten

Spectaculaire toename mobiele retail zoekopdrachten


Het aantal online zoekopdrachten over retail in het Verenigd Koninkrijk op mobiele telefoons is tijdens het derde kwartaal 2011 35% gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. 

Volgens de laatste cijfers van de BRC-Google Online Retail Monitor is de toename ver een heel jaar zelfs maar liefst 168%. Een op de tien zoekopdrachten naar retail wordt vandaag gedaan vanaf een mobiele telefoon. 

Het is weinig verrassend dat  Londen de meeste retail-opzoekers kent: 35% van het totaal. Het aantal buitenlandse consumenten op zoek naar Britse retailers steeg met 34% ten opzichte van 2010 in dezelfde periode, vooral in Rusland, Pakistan en Mexico. De BRC-Monitor zegt dat de Britse retailers zich in toenemende mate richten op de groeiende internationale verkoop in opkomende markten. De sterke toename van de zoekopdrachten uit het buitenland bevestigt de groeimogelijkheden. 

Het aantal Britse consumenten op zoek naar buitenlandse retailers groeide met 78%. Algemeen directeur Stephen Robertson van de BRC: "De toenemende druk op de huishoudbudgetten zal voor meer retail-zoekopdrachten zorgen. Consumenten zullen meer en meer prijzen vergelijken en daardoor invloed uitoefenen op de marktwaarde. In vergelijking met traditionele verkoopkanalen groeit online verkoop veel sneller. We zien ook een verschuiving naar verkoop via smartphones en tablets."

Recepten behoorden tot de meest gezochte onderwerpen tussen juli en september. De anderen waren bedden, jurken, bloemen, HP Touchpad, iPad, iPhone 5, Lego, trouwjurken en Xbox.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top