Startup biedt abonnement op maandverband aan | RetailDetail

Startup biedt abonnement op maandverband aan

Startup biedt abonnement op maandverband aan

Startup TamPost biedt tampons, maandverband en inlegkruisjes aan via een abonnementsdienst. De oprichtster belooft dat een pakje steeds vijf dagen voor de eerste menstruatiedag zal geleverd worden.

Pakket zelf samenstellen

Oprichtster Katja Kortenbroek denkt dat veel vrouwen interesse zullen hebben in haar dienst, omdat het niet de meest eenvoudige aankoop is. "Je denkt er drie weken lang niet aan, of je stopt de gedachte juist weg. Daardoor zit je dan opeens zonder, of je hebt een oude tampon in je tas die een beetje groezelig is. Bovendien is het kopen van dergelijke artikelen ook niet echt een feestje, als je er speciaal voor naar het Kruidvat moet", zegt ze aan Sprout.

 

De klant kan op de website zelf haar pakket samenstellen, waarbij ze keuze krijgt uit de bekendste merken, en geeft aan wanneer ze het pakket wil ontvangen. De prijs ligt iets hoger dan in de winkel. Momenteel handelt Kortenbroek alle bestellingen nog persoonlijk af.

 

"Mijn voorraad staat letterlijk tussen de regenjassen hier op kantoor. Ik hou ook goed alle aanbiedingen bij: die blijken vaak nog scherper dan de prijzen waarvoor ik de producten nu nog kan inkopen bij de groothandel."

 

Niet de eerste webwinkel

Kortenbroek is al in gesprek met een partner om de dienst uit te breiden. "Ik snap dat ik niet alles zelf kan doen en ook niet overal goed in ben. Uitbreiden met aanvullende artikelen als pijnstillers is een kleine stap, het ontvangen van het pakket maken we al veel leuker door er kleine cadeautjes bij te doen. Als TamPost aanslaat, moet de inkoop, orderafhandeling en klantenservice natuurlijk een robuustere vorm krijgen en misschien worden uitbesteed."

 

Voor Kortenbroek is het niet de eerste stap in het online wereldje. Ze is ook de oprichtster van de website tegenregen.nl, waar ze regenjassen verkoopt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.