The Sting wil e-commerce volledig zelf doen | RetailDetail

The Sting wil e-commerce volledig zelf doen

The Sting wil e-commerce volledig zelf doen

Modewinkelketen The Sting gaat binnenkort een vernieuwde webshop lanceren en wil daarbij de touwtjes volledig zelf in handen houden. Dat moet de prijs sterk kunnen drukken, al ziet hoofd e-commerce Willem Wijnen ook nadelen.

Flink besparen op kosten

Een groot voordeel is dat op een aantal vlakken de prijs een flink stuk lager ligt dan wanneer een derde partij hulp moet komen bieden. Zo besparen ze flink op de logistiek: "We doen het zelf voor een kwart van de prijs die partijen rekenen als we het uitbesteden", stelt Wijnen op het Emerce eRetail congres. Ook de fotografie doen ze zelf, voor de helft van de prijs volgens Wijnen.

 

Alles zelf doen heeft wel zijn nadelen: zo is de klantendienst niet tot tien uur 's avonds bereikbaar, terwijl kleding tot dan kan besteld worden en nog de volgende dag geleverd zal worden. The Sting wil wel dat tegen het einde van dit jaar de klant tot tien uur 's avonds de klantenservice kan bereiken, zo schrijft RetailNews.

 

The Sting is al een jaar actief met een online winkel, maar die was niet echt geschikt voor mobiele toestellen, waardoor de conversie op die toestellen bedroevend laag ligt. Nu krijgt elk toestel dus zijn eigen platform: "we hebben naar aanleiding van een gebruikersonderzoek niet gekozen voor een responsive design. Elk kanaal is uniek." Zo is er bij de mobiele shop gekozen voor een clean design, met zo min mogelijk afbeeldingen, terwijl op pc er net veel met afbeeldingen wordt gewerkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.