Suitsupply ziet toekomst in verkopen via WhatsApp | RetailDetail

Suitsupply ziet toekomst in verkopen via WhatsApp

Suitsupply ziet toekomst in verkopen via WhatsApp

Bij Suitsupply geloven ze sterk in de kracht van WhatsApp en diens Chinese tegenhanger WeChat als verkoopkanalen. Dat heeft marketingdirecteur Martijn van der Zee gezegd tijdens een paneldiscussie op E-Commerce Live! in Amsterdam.

 

Groot succes in China

Volgens Van der Zee gaat de conversie op dat soort kanalen veel sneller dan op de reguliere kanalen. In China is het zelfs al volledig ingeburgerd. “Het is nauwelijks voor te stellen, maar Chinezen bestellen veel meer via WeChat dan via andere kanalen, flinke bedragen zijn daarbij geen probleem”, zegt Van der Zee volgens Emerce. “In China doe je alles met WeChat.”

 

In Nederland maakt Suitsupply al gebruik van WhatsApp voor de verkoop van Box Office, waarmee het kledingpakketten verkoopt. Dankzij een directe koppeling met het CRM-systeem weet het steeds met wie het aan het praten is en ook betalingen zijn mogelijk via WhatsApp.

 

Van der Zee gelooft niet dat de webshop volledig zal verdwijnen, maar hij denkt wel dat we in de toekomst meer diensten zullen krijgen die enkel via berichtenapps te bereiken zijn. In Amsterdam experimenteert het momenteel ook al met Garmentor voor het opmeten van maten bij de klant thuis. Via een app kan de klant de route van die persoon opvolgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.