Supermarktuitdager Truus.nl op de fles

Supermarktuitdager Truus.nl op de fles
Truus.nl, de webwinkel die non-foodomzet wilde afsnoepen van supermarkten en drogisterijen is failliet. Het bedrijf slaagde er niet in om voldoende nieuwe investeerders te trekken en ook een doorstart na het faillissement wordt niet waarschijnlijk geacht.

Non-food online gat in de markt?

Truus.nl begon eind 2010 en wilde in 2015 een omzet boeken van rond de honderd miljoen euro. De onderneming dacht in het gat te springen dat Nederlandse supermarkten online lieten vallen. Initiatiefnemer Christian van Someren, oud-werknemer van Procter & Gamble, dacht dat Nederlanders massaal huishoud- en verzorgingsproducten online zouden gaan bestellen. Producten van grote fabrikanten als P&G, Unilever en Philips waren via de webshop te koop.


De rechtbank in Rotterdam heeft het bedrijf en alle daaraan gelieerde bv's vanmorgen failliet verklaard. Via Facebook licht het bedrijf zijn klanten in: "Vanaf vandaag zal Truus.nl haar activiteiten staken. In de afgelopen twee jaar is er door het team van Truus.nl keihard en met veel passie en toewijding gewerkt aan het opbouwen van een organisatie die in de voorhoede van de ontwikkeling van het Nederlandse online voedingsretaillandschap heeft meegespeeld."

'Markt niet klaar voor Truus.nl'

Pogingen om nieuwe geldstromen te verwerven, liepen voor Truus.nl op niets uit. "Voor de benodigde vervolgfinanciering is er in de afgelopen maanden met een groot aantal partijen gesproken. Helaas is gebleken dat mede gezien de uitdagende marktomstandigheden partijen er niet klaar voor zijn om een nieuwkomer als Truus.nl tot wasdom te laten komen. De aandeelhouders zijn dan ook genoodzaakt om de activiteiten van Truus.nl te staken", stelt de directie van het bedrijf.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologisch en betrouwbaar zou zijn.

 

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Back to top