Supermarktuitdager Truus.nl op de fles

Supermarktuitdager Truus.nl op de fles
Truus.nl, de webwinkel die non-foodomzet wilde afsnoepen van supermarkten en drogisterijen is failliet. Het bedrijf slaagde er niet in om voldoende nieuwe investeerders te trekken en ook een doorstart na het faillissement wordt niet waarschijnlijk geacht.

Non-food online gat in de markt?

Truus.nl begon eind 2010 en wilde in 2015 een omzet boeken van rond de honderd miljoen euro. De onderneming dacht in het gat te springen dat Nederlandse supermarkten online lieten vallen. Initiatiefnemer Christian van Someren, oud-werknemer van Procter & Gamble, dacht dat Nederlanders massaal huishoud- en verzorgingsproducten online zouden gaan bestellen. Producten van grote fabrikanten als P&G, Unilever en Philips waren via de webshop te koop.


De rechtbank in Rotterdam heeft het bedrijf en alle daaraan gelieerde bv's vanmorgen failliet verklaard. Via Facebook licht het bedrijf zijn klanten in: "Vanaf vandaag zal Truus.nl haar activiteiten staken. In de afgelopen twee jaar is er door het team van Truus.nl keihard en met veel passie en toewijding gewerkt aan het opbouwen van een organisatie die in de voorhoede van de ontwikkeling van het Nederlandse online voedingsretaillandschap heeft meegespeeld."

'Markt niet klaar voor Truus.nl'

Pogingen om nieuwe geldstromen te verwerven, liepen voor Truus.nl op niets uit. "Voor de benodigde vervolgfinanciering is er in de afgelopen maanden met een groot aantal partijen gesproken. Helaas is gebleken dat mede gezien de uitdagende marktomstandigheden partijen er niet klaar voor zijn om een nieuwkomer als Truus.nl tot wasdom te laten komen. De aandeelhouders zijn dan ook genoodzaakt om de activiteiten van Truus.nl te staken", stelt de directie van het bedrijf.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top