Supermarktuitdager Truus.nl op de fles

Supermarktuitdager Truus.nl op de fles
Truus.nl, de webwinkel die non-foodomzet wilde afsnoepen van supermarkten en drogisterijen is failliet. Het bedrijf slaagde er niet in om voldoende nieuwe investeerders te trekken en ook een doorstart na het faillissement wordt niet waarschijnlijk geacht.

Non-food online gat in de markt?

Truus.nl begon eind 2010 en wilde in 2015 een omzet boeken van rond de honderd miljoen euro. De onderneming dacht in het gat te springen dat Nederlandse supermarkten online lieten vallen. Initiatiefnemer Christian van Someren, oud-werknemer van Procter & Gamble, dacht dat Nederlanders massaal huishoud- en verzorgingsproducten online zouden gaan bestellen. Producten van grote fabrikanten als P&G, Unilever en Philips waren via de webshop te koop.


De rechtbank in Rotterdam heeft het bedrijf en alle daaraan gelieerde bv's vanmorgen failliet verklaard. Via Facebook licht het bedrijf zijn klanten in: "Vanaf vandaag zal Truus.nl haar activiteiten staken. In de afgelopen twee jaar is er door het team van Truus.nl keihard en met veel passie en toewijding gewerkt aan het opbouwen van een organisatie die in de voorhoede van de ontwikkeling van het Nederlandse online voedingsretaillandschap heeft meegespeeld."

'Markt niet klaar voor Truus.nl'

Pogingen om nieuwe geldstromen te verwerven, liepen voor Truus.nl op niets uit. "Voor de benodigde vervolgfinanciering is er in de afgelopen maanden met een groot aantal partijen gesproken. Helaas is gebleken dat mede gezien de uitdagende marktomstandigheden partijen er niet klaar voor zijn om een nieuwkomer als Truus.nl tot wasdom te laten komen. De aandeelhouders zijn dan ook genoodzaakt om de activiteiten van Truus.nl te staken", stelt de directie van het bedrijf.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top