Test met beacons in Leeuwarden

Test met beacons in Leeuwarden

Krantenuitgever NDC mediagroep gaat een test uitvoeren met beacons bij dertig winkeliers in Leeuwarden. Zo wil het bedrijf testen hoe mobiele reclame via beacons in de toekomst een rol kan spelen.

Verbanden leggen

Bij dertig winkels in Leeuwarden zal een beacon geplaatst worden. Klanten die de Lightcurb app op hun smartphone hebben geïnstalleerd, kunnen daardoor (reclame)boodschappen op hun telefoon ontvangen. Doel van het project is om ervaringen op te doen en uit te wisselen. "iBeacons zijn de perfecte manier om de online en offline wereld samen te brengen. Wij willen ondernemers graag helpen die verbanden te leggen", zegt marketingmanager Peter Idema aan Emerce.

 

Steeds meer handelaars beginnen het nut van beacons in te zien, om klanten die een bepaalde winkel voorbij lopen onmiddellijk te informeren over promoties. Een consument die anders zomaar de winkel voorbij was gelopen, kan zo misschien toch overtuigd worden om de winkel binnen te stappen. Verschillende grote merken gebruiken dit systeem ook al om klanten die hun app geïnstalleerd hebben te contacteren als ze in de buurt van een filiaal komen.

Tags: