Tips voor mobiele e-mailmarketing | RetailDetail

Tips voor mobiele e-mailmarketing

Tips voor mobiele e-mailmarketing

(publireportage) Als mensen veel tijd besteden op smartphones en tablets, hoe ervaren ze dan je e-mailings? Nemen ze daar nog tijd voor? En hoe zit het met het klikgedrag; klikken ze nog wel door?

10 tips voor mobielvriendelijke e-mails

Als je jezelf verdiept in de feiten en cijfers over mobiele ontwikkelingen, dan zul je al snel tot de conclusie komen dat het tijd is om je mobiele e-mailmarketingstrategie te optimaliseren. Maar is jouw organisatie er klaar voor? Hierbij vast 10 tips om jouw e-mailings mobiel-vriendelijk te maken.

 

1. Gebruik een groter lettertype dan de e-mails voor desktop

2. Schaal je e-mail naar de juiste grootte voor mobiel

3. Zorg voor een prominent aanwezige call to action

4. Houd het design voor mobiel simpel en overzichtelijk

5. Let op de verhouding tussen tekst en visuals. Ook op mobiele apparaten kunnen visuals geblokkeerd worden

6. Zorg ervoor dat je boodschap kort, duidelijk en bondig is

7. Gebruik een lay-out met één kolom, in verband met de beperkte breedte/ruimte

8. Maak linkjes verleidelijk om op te klikken, door bijvoorbeeld hoog kleurcontrast

9. Ontwerp een “wijsvingervriendelijk” design: maak de ruimte tussen de linkjes, zodat je niet per ongeluk met je vinger op een ander linkje kunt klikken

10. Houd rekening met de manier waarop ontvangers hun mobiel in hun handen hebben. Vaak wordt er met 1 hand vastgehouden en met de duim gescrolled. Zorg er daarom voor dat alle conversiepunten/belangrijke links op de juiste plaats in je e-mailing staan.

 

Is jouw organisatie al klaar voor mobiele e-mailmarketing? Download dan hier de whitepaper van Blinker en je weet hoe je dit aan kunt pakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.