Truus.nl werkt aan doorstart

Truus.nl werkt aan doorstart

Er wordt volop gewerkt aan een snelle doorstart van Nederlandse websupermarkt Truus.nl, die pas werd failliet verklaard. Dat heeft het bedrijf op zijn website gemeld.

Succes van Albert Heijn online overdoen

Truus.nl werd eind 2010 gelanceerd om het succes van Albert Heijn over te doen, maar dan op het internet. De verkoopdoelstelling voor dit jaar lag op 7,5 miljoen euro. Tegen 2015 moest dat bedrag al oplopen tot 100 miljoen euro. Een gebrek aan financiering voor de groeiende bedrijfsactiviteiten deed de jonge onderneming echter voortijdig struikelen.

 

De voorbije maanden sprak de bedrijfsleiding van Truus.nl met een aantal geïnteresseerde investeerders over een instap in de websupermarkt. Concrete gevolgen bleven echter uit, mede als gevolg van de moeilijke toestand op de financiële markten. Nu het faillissement is uitgesproken, kunnen kandidaat-investeerders echter met een propere lei herbeginnen.

 

Meerdere kandidaten

Volgens curator Henk van Rootselaar hebben meerdere gegadigden zich intussen gemeld voor de overname van de boedel. Die omvat de merknaam, de informatica, het klantenbestand en de contacten met de leveranciers. Tegen volgende week moeten die gesprekken leiden tot meer duidelijkheid.

 

Truus bezorgde producten van onder meer Unilever, Procter & Gamble en Benckiser aan huis over heel Nederland. Het bedrijf gaf aan de prijzen van zijn producten continu te vergelijken met die van Kruidvat. Nederlanders die voor minstens 45 euro bestelden, kregen hun koopwaar gratis thuis geleverd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top