Truus.nl werkt aan doorstart

Truus.nl werkt aan doorstart

Er wordt volop gewerkt aan een snelle doorstart van Nederlandse websupermarkt Truus.nl, die pas werd failliet verklaard. Dat heeft het bedrijf op zijn website gemeld.

Succes van Albert Heijn online overdoen

Truus.nl werd eind 2010 gelanceerd om het succes van Albert Heijn over te doen, maar dan op het internet. De verkoopdoelstelling voor dit jaar lag op 7,5 miljoen euro. Tegen 2015 moest dat bedrag al oplopen tot 100 miljoen euro. Een gebrek aan financiering voor de groeiende bedrijfsactiviteiten deed de jonge onderneming echter voortijdig struikelen.

 

De voorbije maanden sprak de bedrijfsleiding van Truus.nl met een aantal geïnteresseerde investeerders over een instap in de websupermarkt. Concrete gevolgen bleven echter uit, mede als gevolg van de moeilijke toestand op de financiële markten. Nu het faillissement is uitgesproken, kunnen kandidaat-investeerders echter met een propere lei herbeginnen.

 

Meerdere kandidaten

Volgens curator Henk van Rootselaar hebben meerdere gegadigden zich intussen gemeld voor de overname van de boedel. Die omvat de merknaam, de informatica, het klantenbestand en de contacten met de leveranciers. Tegen volgende week moeten die gesprekken leiden tot meer duidelijkheid.

 

Truus bezorgde producten van onder meer Unilever, Procter & Gamble en Benckiser aan huis over heel Nederland. Het bedrijf gaf aan de prijzen van zijn producten continu te vergelijken met die van Kruidvat. Nederlanders die voor minstens 45 euro bestelden, kregen hun koopwaar gratis thuis geleverd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top