Uber biedt ritjes aan op kosten van handelaars | RetailDetail

Uber biedt ritjes aan op kosten van handelaars

Uber biedt ritjes aan op kosten van handelaars

Taxiservice Uber heeft een nieuwe manier gevonden om consumenten te overtuigen hun dienst te gebruiken: door samen te werken met handelaars kan het gratis ritjes aanbieden voor zijn klanten.

Samenwerking met Visa

Uber werkt momenteel samen met enkele lokale handelaars in de Verenigde Staten in Uber Offers. Klanten die aankopen doen bij die handelaars met de kredietkaart die ook gelinkt is aan hun Uber account, krijgen een korting op hun volgende ritje. Klanten worden van de actie op de hoogte gebracht wanneer ze de app van Uber openen in bepaalde steden, zoals San Francisco, Miami, Dallas, New York en Boston. Na het succes van de eerste tests heeft Uber vde dienst nu uitgerold in heel de Verenigde Staten.

 

Uber werkt voor Uber Offers samen met TrialPay, een start-up die sinds 2015 in handen is van Visa. TrailPay werkt zelf deals uit tussen app developers en adverteerders. Het helpt Uber dus met de zoektocht naar handelaars die de kortingen willen betalen, in ruil voor reclame in de app van Uber.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Toch nog een tweede leven voor Toys "R" Us?

02/07/2018

Het doek is finaal gevallen over Toys "R" Us in de Verenigde Staten: alle winkels zijn er dicht en 30.000 medewerkers staan op straat. Toch hoopt de beroemde speelgoedketen nog op een toekomst.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.