Uber biedt ritjes aan op kosten van handelaars | RetailDetail

Uber biedt ritjes aan op kosten van handelaars

Uber biedt ritjes aan op kosten van handelaars

Taxiservice Uber heeft een nieuwe manier gevonden om consumenten te overtuigen hun dienst te gebruiken: door samen te werken met handelaars kan het gratis ritjes aanbieden voor zijn klanten.

Samenwerking met Visa

Uber werkt momenteel samen met enkele lokale handelaars in de Verenigde Staten in Uber Offers. Klanten die aankopen doen bij die handelaars met de kredietkaart die ook gelinkt is aan hun Uber account, krijgen een korting op hun volgende ritje. Klanten worden van de actie op de hoogte gebracht wanneer ze de app van Uber openen in bepaalde steden, zoals San Francisco, Miami, Dallas, New York en Boston. Na het succes van de eerste tests heeft Uber vde dienst nu uitgerold in heel de Verenigde Staten.

 

Uber werkt voor Uber Offers samen met TrialPay, een start-up die sinds 2015 in handen is van Visa. TrailPay werkt zelf deals uit tussen app developers en adverteerders. Het helpt Uber dus met de zoektocht naar handelaars die de kortingen willen betalen, in ruil voor reclame in de app van Uber.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Liever plantaardig dan veganistisch voor consumenten

02/05/2018

Plantaardige voeding is - zelfs in de Verenigde Staten - sterk in opmars: 48% van de Amerikanen wil er meer plantaardig eten. Consumenten horen dan wel liever de term plantaardig dan veganistisch, die te streng en negatief klinkt.

Amazon verpulvert verwachtingen dankzij Prime en cloud

27/04/2018

Amazon-baas Jeff Bezos heeft weer een goede reden om een grote fles champagne te kraken: zijn bedrijf zag zijn omzet met 43% stijgen tot 51 miljard dollar (42 miljard euro). De nettowinst verdubbelde zelfs naar 1,63 miljard dollar.

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.